Witam
Podczas transportu tokarki uszkodzono obudowę enkodera.
Proszę mi odpowiedziec czy mogę w prosty sposób sprawdzic enkoder
Jestem w trakcie uruchamiania maszyny,osie chodzą , maszyna najeżdża na punkty referencyjne lecz mam problem z obrotami . W żaden sposób nie mogę zmienic obrotów , wrzeciono obraca się z prędkością 115-123 obr./ min i nawet wzrokowo widac że obroty falują.
Podejrzewam enkoder lecz w temacie cnc jestem początkujący mogę więc po prostu żle załanczac obroty. Wydaje mi się że maszyna ma dwa enkodery od obrotów jeden na wrzecienniku a drugi na końcówce wału silnika , obudowa jest wgnieciona na enkoderze przy wrzecienniku .Proszę mi wyjaśnic jeżeli są dwa enkodery to ten przy wrzecienniku służy tylko do pozycjonowania wrzeciona podczas nacinania gwintu?.Zaznaczam że maszyna nie ma napędzanych narzędzi , a napęd między silnikiem a wrzecionem jest realizowany przez pasy klinowe.
Nie wyświetla się żaden błąd.
Z góry dziękuje za pomoc
ENKODER ROD426 HEIDENHAIN
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1