Strona 1 z 3

ctx210

: 02 lip 2019, 13:38
autor: jaco6661
Witam serdecznie.
Jak w temacie posiadam tokarkę ctx 210. Pojawił się problem z zaciskaniem dedali mianowicie raz zaciska normalnie a innym razem żadnej reakcji. Wymieniony został pedał zaciskowy na nowy ale problem nie zniknął. Czy macie jakieś pomysły co mogło się stać? A może ktoś już miał taki problem i go rozwiązał

Re: ctx210

: 05 lip 2019, 12:49
autor: stachuatx7
Witaj, z tyłu wrzeciona masz krańcówki na czujnikach indukcyjnych sygnalizujące otwarcie i zamkniecie wrzeciona. Mają podawać na przemiennie sygnał 0 albo 1 (zależy od otwarcia albo zamknięcia) cofnij metodą prób i błędów jeden z nich. Z tego co pamiętam były przykręcane na blaszkach na śrubach imbusowych rozmiar klucza 4. Niestety nie widzę maszyny więc średnio więcej moge ci pomóc w tym wypadku. Powodzenia!

Re: ctx210

: 05 lip 2019, 13:07
autor: sssTOMEKsss
czujniki odpowiadają tylko za potwierdzenie otwarcia lub zamknięcia wrzeciona, wątpię aby miały wpływ na wyzwolenie sygnału z PLC dla przestawienia się zaworów na agregacie hydraulicznym. To właśnie w nim szukałbym przyczyny takiego stanu rzeczy. Być może blokują się zawory albo poluzowały wtyczki przestawiające elektrozawory. Ostatecznie winą może być agregat i brak odpowiedniego ciśnienia, może łapie gdzieś nieszczelność, ale wówczas nie działał by wysów pinoli konika lub obrót głowicą (o ile jest realizowany po przez agregat)

Re: ctx210

: 05 lip 2019, 17:14
autor: jaco6661
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Niby wtyczki od elektrozaworów siedzą dobrze. Na wszelki wypadek czujnik zamówiłem nowy.

Re: ctx210

: 05 lip 2019, 19:47
autor: sssTOMEKsss
Czujnik masz analogowy, jeden który nadzoruje nie przerwanie otwarcie i zamknięcie uchwytu, dzięki niemu pewnie możesz sobie ustalać wielkość otwarcia i zamknięcia uchwytu z poziomu pulpitu, na wszelki wypadek benzyna ekstrakcyjna lepiej wyczyścić cały ten czujnik z układem ktory się przesuwa

Otwórz i zamknij uchwyt i spójrz na agregacie które wtyczki odpowiadają za to. Zaświecą się lampki na wtyczkach. Zapamiętaj które to i w momencie gdy zauważysz że uchwyt się nie otwiera gdy wciskasz pedał, idź do agregatu i zobacz czy zapalą się diody na wtyczkach, jeśli tak winne będzie coś w układzie hydraulicznym, jeśli nie zapalają się diody mimo użycia pedału trzeba będzie szukać przyczyny w szafie lub przewodach, poruszaj wtyczkami lub przewodami (może dostały wilgoci)

Powodzenia i zdaj relacje

Re: ctx210

: 05 lip 2019, 20:50
autor: lepi
sssTOMEKsss pisze:
05 lip 2019, 19:47
Czujnik masz analogowy, jeden który nadzoruje nie przerwanie otwarcie i zamknięcie uchwytu, dzięki niemu pewnie możesz sobie ustalać wielkość otwarcia i zamknięcia uchwytu z poziomu pulpitu...
Czujnik nie jest analogowy. Sygnal moze przyjmowac tylko dwie wartosci dyskretne. No i nie sluzy do ograniczania przesuwu.

Po braku ruchu zacisku powinien wyskoczyc blad. Jest tak?

Re: ctx210

: 05 lip 2019, 22:07
autor: Robert_K
Czujnik jest analogowy, Tomek ma rację. Zwróć uwagę że zderzak pod nim nie jest płaski tylko ma kształt klina.

W zaworach z bocznych stron masz otwory, widać je na pierwszym zdjęciu, kilka postów wyżej. W te otwory można włożyć klucz imbusowy i wcisnąć (przesunąć) za jego pomocą tłoczysko. Jak już ustalisz która para zaworów odpowiada za sterowanie uchwytem wciśnij je tak jak opisałem naprzemiennie po kilka razy (zanim to zrobisz odkręcić wtyczki z cewek tego zaworu). Jeżeli uchwyt za każdym razem będzie się zaciskał i otwierał to wina leży po stronie sterowania, jeżeli nadal będzie kulał to wina jest po stronie hydrauliki.

Czy kiedy uchwyt nie działa maszyna zgłasza jakiś błąd?

Pozdrawiam.

Re: ctx210

: 06 lip 2019, 05:35
autor: lepi
Robert_K pisze:
05 lip 2019, 22:07
Czujnik jest analogowy, Tomek ma rację. Zwróć uwagę że zderzak pod nim nie jest płaski tylko ma ksztalt klina.


...
Poprosze symbol czujnika a posypie glowe popiolem.

Re: ctx210

: 06 lip 2019, 12:19
autor: Robert_K
Niestety nie mam już dostępu ani do maszyny ani do jej dokumentacji.

Jeżeli autor tematu mógłby podać symbol czujnika widocznego na drugim zdjęciu będę wdzięczny.

Pozdrawiam.

Re: ctx210

: 07 lip 2019, 10:57
autor: stachuatx7
O jezu ale syf :D Panie przemyj to wrzeciono włącznie z tym czujnikiem, przecież tam są wszedzie wióra ze stali :shock:

Druga sprawa to sprawdzić te regulowane zawory ew. Presostaty odpowiadające za kontrole ciśnienia przy otwarciu i zamknięciu tuleji. Ustawić obydwa ← → na 25-30 bar na próbe(fabrycznie tam chyba ustawiaja na 25 bar). Ustawić ciśnienie na wrzecionie 25 bar. Będzie Luks cyk fuch!

I ten tył wrzeciona umyć koniecznie :D