Strona 1 z 1
Silnik
: 11 maja 2007, 19:41
autor: mateusz54
Witam
Posiadam taki silnik jak w zdjęciach poniżej ale nie wiem czy jest sprawny i chciałbym się zapytać jak sprawdzić czy działa i chciałbym się o nim trochę czegoś dowiedzieć bo jestem z tego zielony

: 11 maja 2007, 20:53
autor: webserver
Witam
Kolego jest o silnik modelarki napedzany eterem pojemnosc 2.5ccm jak kupisz paliwo to krecisz az zapali mozesz wiekszac lub zmniejszac komresje tym pokretlem na cylinderku. tylko uwzazaj zeby ci palca nie obcielo przy zapalaniu

: 11 maja 2007, 22:05
autor: mateusz54
Wielkie dzieki za pomoc bardzo mi pomogłeś!!!
: 11 maja 2007, 22:22
autor: wood carver
....ten post to chyba nie w tym dziale- dział na luzie

będzie odpowiedni
: 11 maja 2007, 22:58
autor: webserver
....ten post to chyba nie w tym dziale- dział na luzie

będzie odpowiedni
Wszystko jest ok silnik modelarski dzial modelarstwo

: 11 maja 2007, 23:21
autor: Leoo
Silniki samozapłonowe wymagają specjalnego paliwa na bazie eteru, oleju i nafty. Nie należy zalewać go czystym eterem, gdyż może się zatrzeć. Silnik jest kapryśny w rozruchu, niezbędna jest pewna ręka i niestety trochę doświadczenia. Odradzam rozruch gołym palcem, prędzej odcinkiem gumowego węża osadzonego na drewnianym kołku. Niezbędna jest regulacja składu mieszanki (iglica na gaźniku) oraz stopnia kompresji (motylek na cylindrze). Generalnie należy odkręcić kompresję, za pomocą strzykawki wlać kilka kropel paliwa do gaźnika i kilkakrotnie przełamać opór śmigła. Nie bez znaczenia jest pozycja śmigła. W dieslach ja ustawiam tak, by największy opór wypadł na godzinie 9:00. Oczywiście potrzebny jest zbiornik paliwa, którego poziom nie może przekraczać wysokości gaźnika. Przeważnie iglica powinna być odkręcona o trzy pełne obroty od pozycji "zamknięte". Pierwsza eksplozja zwykle powoduje odskoczenie przeciwtłoka (regulacja motylkiem). Jeśli silnik nie daje się przełamać nie należy forsować go na siłę lecz rozebrać cylinder i przesunąć przeciwtłok w stronę końca cylindra (zmniejszyć kompresję). Kiedy silnik zacznie się lepiej "odzywać" należy obserwować jego sposób zatrzymywania się. Jeśli zatrzymuje się raptownie (śmigło zahamowane) to znak, że mieszanka jest zbyt uboga i trzeba odkręcić iglicę gaźnika o 1/4. Jeśli po zatrzymaniu śmigło kilka razy poruszy się swobodnie - przykręcamy iglicę, zwykle trzeba jeszcze odkręcić śrubę kompresji o 1/4.
Silnik jest bardzo głośny i nie należy odpalać go w domu.
Powodzenia.
: 12 maja 2007, 00:11
autor: qqaz
Leoo pisze:Silnik jest bardzo głośny i nie należy odpalać go w domu.
Jest wystarczajaco głośny aby go odpalać w domu. Wtedy pieknie dzwoni... sąsiad do sasiada ( można zrobić dowcip ze sznurkiem w drzwiach naprzeciw)
Ale na poważnie . Prosze zrobić normalne łoże do zamocowania silnika a nie iść na skróty przez zamocowanie go w imadle przez złapanie szczekami za jeden tylko wspornik - tak urwałem TIGRA którego dostałem na gwiazdkę a wtedy to było COŚ
: 12 maja 2007, 00:15
autor: webserver
qqaz pisze:ale na poważnie .
Na powaznie to kombinacji wiecej jak efektu lepiej kupic silnik zarowy i po problemie

: 12 maja 2007, 02:12
autor: pukury
witam !! a może dało by się go przerobić na żarowy ? . w końcu to silnik i tamto silnik !

. pozdrawiam !!
: 12 maja 2007, 09:25
autor: webserver
Szkoda pieniedzy i czasu. Silniki zarowe sa juz tanie skoda sie bawic.