Strona 1 z 3

Łożyska 8x16x4 zamknięte !

: 12 lut 2011, 11:52
autor: lajnenn
Witam ,
Potrzebuje do modelu łożysk 8x16x4 ale zamkniętych ! Wie ktoś gdzie takie mógłbym dostać ?
A jeśli nie to mam pytanie : czy w momencie gdy kupie łożyska 8x16x4 otwarte to da sie przełożyć osłonki z 8x16x5 ? czy te x4 mają jakiś rowek wewnątrz gdzie ta osłonka mogłaby wejść gdybym ją przełożył ?

Z góry dziękuję za odpowiedź !!!

: 12 lut 2011, 13:21
autor: RomanJ4

: 12 lut 2011, 13:31
autor: lajnenn
W sklepach modelarskich są nie dostępne z do stozka napisze zaraz .
dzięki za info i proszę o więcej jeśli ktoś ma .

: 12 lut 2011, 13:36
autor: dudis69
Kolego lajneen czy nie będzie Ci łatwiej przystosować ów model pod łożyska bardziej popularne jak 608ZZ, 608RS, (618/8)? ja wiem że 1mm robi dużą różnicę, a zwłaszcza na tym forum :mrgreen:
Ewentualnie http://stozek.pl/sklep.php , coś tam mają o symbolu EZO.
I chyba Kolega z tym dłubaniem w łożyskach, to nie tak całkiem na poważnie... :mrgreen:

: 12 lut 2011, 13:42
autor: lajnenn
no z tym dłubaniem to nie tak na poważnie .
W sklepach modelarskich nie ma tych łożysk
a do stozka dzwoniłem i są te łożyska ale właśnie otwarte .
Podobno zamkniętych nie ma x4 ...
Dzwoniłem od wielu sklepów i nawet jak na obrazku są zamknięte i rozmiar jest podany x4 to mówią , że to błąd na stronie .
właśnie nie mogę wytoczyć nawet tego otworu bo zębatka będzie zawadzała o inną część.
chyba , że bym wytoczył i powiększył dziurę w płycie ... :)

: 12 lut 2011, 14:08
autor: dudis69
Ja też zadzwoniłem do nich, tak z ciekawości i koleś doznał de'javu :shock:
Odpowiedział że nikt nie produkuje łożysk krytych o szerokości poniżej 5mm!!! :shock:
Pogrzebałem w gratach i też doznałem... 8x16x4 + 1mm kołnierz :evil: Obrazek
...może to jest rozwiązanie dla kolegi łożysko kryte z flanszą? bardzo popularne i nie drogie.
Wcisnąc łożysko od strony gdzie nie ma zębatki.
Ten model jak widzę to fabryka, nic prostrzego napisać do producenta o oryginalne łożyska :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: 2011-02-12, 14:23 ]
Reasumując..., szkoda Kolegi zachodu, skoro nikt nie produkuje takich łożysk.
Może też Kolega cierpliwie poczekać aż ktoś kiedyś zacznie :mrgreen:

: 12 lut 2011, 14:37
autor: lajnenn
Czekam na info od kumpla , który ma tokarkę i może mi pogłębi ten frez... , żeby łożysko dalej o te 2 mm wchodziło . :)
Nie wiecie ile sobie liczą zakłady tokarskie za coś takiego ?

: 12 lut 2011, 19:32
autor: dudis69
Obrazek
Nie prościej by Ci było skasować ten kołnierz pilniczkiem i wkleić normalne łożysko z flanszą j/w. w to miejsce.
Prosto bez kombinacji :evil:
Nie wiem który z Was jest większym magikiem :cool: Ty :mrgreen:, który lubisz sobie mocno komplikować życie, czy Twój kolega z tokarką, który zamocuje taki detal w tokarce osiowo żeby przetoczyć gniazdo pod szersze łożysko.
Powodzenia.... :wink:
Średnio roboczo godzina operatora i maszyny ( tokarki) to 50-100 zł

[ Dodano: 2011-02-12, 19:40 ]
I po chcesz pogłębiać gniazdo o 2mm???, skoro możesz zastosować łożysko szersze od oryginalnego tylko o 1mm???

: 12 lut 2011, 20:12
autor: lajnenn
to jest jedna ze stron mocowania dyferencjału centralnego . tam wchodzi łożysko.
Jako , że zrobiłem konwersje spalinówki na elektryka i konwersja nie jest taka jak powinna bo dyferencjał mi rozpiera wieżyczki \ / to muszę pogłębić miejsce gdzie wchodzi łożysko aby weszło głębiej . dzięki temu wieżyczki w których siedzi dyfer nie będą rozpychane \ / tylko będą prosto | |
tak to wygląda :

od środka wchodzą łożyska w te wieżyczki (jedna z wieżyczek jest połączona z mocowaniem silnika)

Dlaczego o 2 mm ? dlatego , że nie jestem pewien czy 1 mm to nie za mało . Gdybym pogłębił miejsce o 2mm i coś by nie pasowało to mam specjalne podkładki , które zniwelowały by problem :)

: 12 lut 2011, 20:44
autor: ALZ
łożyska 688 ZZ są dostępne w Albeco