Strona 1 z 1

silnik krokowy-paramatry????

: 09 lip 2005, 18:18
autor: karol1010
czesc wszystkim. mam takie male pytanie. Jak wszyscy wiemy silniki krokowe sa dosc drogie chyba ze z odzysku... posiadam 4szt. silnikow SANYO DENKI typ: 103H7126-1441 i wszystko jest ok.:lol: tylko niewiem na jakie sa napiecie i jaki maja prąd na faze. Poniewaz jestem w trakcie budowy cnc do metalu (formy wtryskowe) niewiem czy sa to odpowiednie silniki. mocne sa bo podlaczalem na moment. pisze na nich cos takiego: DC 3 .35A (w takim ukladzie znakow.) noi standardowo 1.8deg. Jesli ktos dysponowalby wiedza na ten temat prosze o pomoc.

: 09 lip 2005, 18:48
autor: webserver
Moze chodzi o 3V i 3,5A tylko im sie cos znaki pomiaszaly przy nadruku :wink:

: 09 lip 2005, 18:57
autor: karol1010
tez tak myslalem bo to by nawet pasowalo. tylko lepiej byc pewny. bo szkoda silnikow gdyby... bylem na stronce SANYO DENKI ale niema tego modelu.:cry:

: 09 lip 2005, 19:05
autor: webserver
moze na google :wink:

: 09 lip 2005, 19:07
autor: karol1010
hmmm niebardzo szukalem nawet emulem

: 10 lip 2005, 15:24
autor: ludas
A mierzyłeś rezystancję uzwojeń ?
Jeśli masz dostęp do jakiegoś regulowanego zasilacza to podłącz do niego jedno z uzwojeń silnika i sprawdzaj temperaturę obudowy, powoli zwiększając wartość napięcia [lub prądu] (najlepiej skokowo co ok. 0.2V [lub 0.2A], po kożdej zmianie robiąc kilka minut przezwy) gdy uznasz, że silnik jest zbyt gorący :twisted: zakończ badanie, a jako napięcie znamionowe przyjmij przedostatnią wartość. Następnie możesz zmierzyć (lub obliczyć z prawa Ohma I=U/R) prąd i sprawdzić czy jest to rzeczywiście 3.5A.
Nie jest to zbyt dokładne, ale da jakiś pogląd na sprawę.
pzdr

: 11 lip 2005, 13:27
autor: markcomp77
ludas pisze:A mierzyłeś rezystancję uzwojeń ?
Jeśli masz dostęp do jakiegoś regulowanego zasilacza to podłącz do niego jedno z uzwojeń silnika i sprawdzaj temperaturę obudowy, powoli zwiększając wartość napięcia [lub prądu] (najlepiej skokowo co ok. 0.2V [lub 0.2A], po kożdej zmianie robiąc kilka minut przezwy) gdy uznasz, że silnik jest zbyt gorący zakończ badanie, a jako napięcie znamionowe przyjmij przedostatnią wartość. Następnie możesz zmierzyć (lub obliczyć z prawa Ohma I=U/R) prąd i sprawdzić czy jest to rzeczywiście 3.5A.
Nie jest to zbyt dokładne, ale da jakiś pogląd na sprawę.
fajna metoda :D
podoba mi się...

103H7126

: 11 lip 2005, 17:03
autor: Ski Man
Znalazłem coś na SanyoDenki. PDF w załączniku.
Wprawdzie nie ma dokładnie modelu z końcówką -1441,
ale może coś dopasujesz z tych co są w tabelkach.
Cała ta końcówka oznacza konkretne wykonanie, np.:
trzecia 4 oznacza wykonanie "single shaft",
ostatnia jedynka, prawdopodobnie rodzaj okablowania.
Trzeba poszperać na stronie SanyoDenki i poszukać
kodu oznaczeń silników, na pewno jest zunifikowany.
No chyba, że masz pecha i ten model był wykonywany
na specjalne zamównienie.