Kupno parku maszyn

Ogólne tematy związane z maszynami CNC, maszyny o odmiennej konstrukcji czyli wszystko co nie pasuje do powyższych.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Bit3ls
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 6
Posty: 35
Rejestracja: 10 mar 2015, 17:02
Lokalizacja: Krosno

Kupno parku maszyn

#1

Post napisał: Bit3ls » 18 sty 2016, 18:27

Witam wszystkich,

Jest możliwość pozyskania sporych środków z uni europejskiej przy wkładzie 30%, jest sporo warunków które trzeba spełnić ale damy radę. Podstawowy warunek to taki, że firma musi istnieć już 12 miesięcy i trzeba koniecznie ZMIENIĆ branżę. Jako, że samą inwestycję nie będę przeprowadzał JA tylko ktoś z mojej rodziny. Czemu maszyny CNC ? a czemu nie ? :D Ja jestem operatorem/programistą i część brzemienia pójdzie na mnie.

Prosił bym o poradę jak zadysponować taką kasą jak 3 mln 600 tyś. złotych. Celem jest jak najlepsze wyposażenie hali produkcyjnej. Problem w tym, że pierwsze kupimy sprzęt a potem będziemy szukać roboty. Tak, że na pytanie czy praca jednostkowa czy seria nie odpowiem. Park powinien być uniwersalny.

Podstawa to Frezarka + Tokarka. Jako, że pracuję na Haasie to na początek tę firmę wrzucam na ruszt. W piątek jadę do centrum demonstracyjnego coś pooglądać. Taki Haas VF6 to jakieś 600-700 tysięcy, torarka trochę mniej.

Myśleliśmy też o jakimś laserze.

Nie wiem ile kasy założyć na komputer+jakiś CAM, może jakiś zoller do mierzenia narzędzi + same narzędzia, kompresor, jakaś tokarka konwencionalna.

Nie mam pojęcia jak to sensownie zrobić. Ktoś mógłby coś podpowiedzieć ?

Chętnie wysłucham każdego i chętnie porozmawiam :-)

Pozdrawiam.


fdk

Tagi:


CFA
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1679
Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kupno parku maszyn

#2

Post napisał: CFA » 18 sty 2016, 20:02