Stal sprężynowa - małe blaszki jako odbijacz spustu

Szukasz informacji o silniku, scalaku czy innym elemencie to podaj symbol, i inne oznaczenia a moze ktos coś ci znajdzie

Autor tematu
hardtmuth
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 4
Rejestracja: 18 lut 2012, 14:37
Lokalizacja: Gdańsk

Stal sprężynowa - małe blaszki jako odbijacz spustu

#1

Post napisał: hardtmuth » 18 lut 2012, 14:57

Hejka,

Napotkałem na problem ze znalezieniem materiału i wykonaniem odbijacza do spustu. Wybaczcie moją niewiedzę, nie jestem mechanikiem. Potrzebuję paska blachy o szerokości ~5 mm i długości około 80 mm.

Mnie zależałoby na wygięciu tego paska blachy w połowie tworząc kąt ostry (wygięcie na kształt litery V).

Podsumowując litera V, gdzie oba boki mają ~40 mm, kąt między nimi to jakieś 25-40°. Grubość tej blaszki myślę, że nie większa niż 0,5 mm, albo i mniej (ale to chyba bardziej grubość będzie wynikała od tego co poniżej napiszę o sile ściskania).

Zależy mi na tym, by ściskając na końcach te blaszkę dało się to "lekko" w palcach zrobić. Powiedzmy nacisk na końcach blaszki rzędu 500 - 1000 g powodowałby ściśnięcie prawie do (lub całkowicie do) końca tych boków blaszek ze sobą.

Oczywiście po odjęciu siły chciałbym, by blaszka wracała do swojego pierwotnego położenia. Zależałoby mi również by tak uformowana blacha miała wytrzymałość przynajmniej kilkunastu (kilkudziesięciu) tysięcy cykli pełnego ściskania i samoczynnego powrotu do kształtu litery V.

1. Jaki materiał powinienem wykorzystać?
2. Czy jeśli zakupię taśmę, czy ze stali sprężynowej, czy z innego (jakiego?) materiału, to uda mi się ją giąć bez obróbki termicznej w takie V'ki?
3. Gdzie można taką taśmę kupić, potrzebuje łącznie około 3-5 m takiej taśmy, a na próbę mogą być nawet ścinki.

Z góry dzięki za pomoc.

PS: Jeśli trafiłem na złe forum to proszę o info, gdzie znajdę pomoc.



Tagi:


wt
Specjalista poziom 2 (min. 300)