jak zbudowany jest elektromagnes?
: 18 sie 2011, 18:57
Witam szanowne forum
Tak jakoś trafiłem w dziurę w wiedzy i nie mogę znaleźć odpowiedzi.
Jak zbudowany jest elektromagnes?
Głupie że o tak prostą rzecz pytam ale może ktoś wie coś bliżej i by mi podpowiedział.
Muszę wykonać hamulec z luzowaniem elektromagnetyczym i problem dotyczy czasu zwalniania zwory po wyłączeniu zasilania cewki.
W dotychczasowych egzemplarzach które miałem w ręku były ( prawdopodobnie ) w treści elektromagnesu zaprasowane jakieś wkładki czy zwarte zwoje z miedzi lub mosiądzu lub budowa tychże elektromagnesów była np dwusekcyjna a ten pierścień był tylko separatorem. Jakoś do tej pory nigdy nie zainteresowałem się bliżej powodem tego czegoś.
Tak więc czy zwykła cewka bez kolorowego wynalazku szybko będzie mi zwalniać zworę - bo tylko o szybkość tu idzie?
A jeżeli miedziana wkładka to jak, po co , w którym miejscu no i tak ogólnie? Ochrona przeciwprzepięciowa? Gasik megnetyczny?
Tak jakoś trafiłem w dziurę w wiedzy i nie mogę znaleźć odpowiedzi.
Jak zbudowany jest elektromagnes?
Głupie że o tak prostą rzecz pytam ale może ktoś wie coś bliżej i by mi podpowiedział.
Muszę wykonać hamulec z luzowaniem elektromagnetyczym i problem dotyczy czasu zwalniania zwory po wyłączeniu zasilania cewki.
W dotychczasowych egzemplarzach które miałem w ręku były ( prawdopodobnie ) w treści elektromagnesu zaprasowane jakieś wkładki czy zwarte zwoje z miedzi lub mosiądzu lub budowa tychże elektromagnesów była np dwusekcyjna a ten pierścień był tylko separatorem. Jakoś do tej pory nigdy nie zainteresowałem się bliżej powodem tego czegoś.
Tak więc czy zwykła cewka bez kolorowego wynalazku szybko będzie mi zwalniać zworę - bo tylko o szybkość tu idzie?
A jeżeli miedziana wkładka to jak, po co , w którym miejscu no i tak ogólnie? Ochrona przeciwprzepięciowa? Gasik megnetyczny?