Kilka pytań laika - ważne :)

Szukasz informacji o silniku, scalaku czy innym elemencie to podaj symbol, i inne oznaczenia a moze ktos coś ci znajdzie

Autor tematu
Joker_Reprezent
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 25 lis 2010, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Kilka pytań laika - ważne :)

#1

Post napisał: Joker_Reprezent » 25 lis 2010, 21:03

Witam,
Mam kilka pytsń dotyczących CNC.
Od razu na wstępie piszę że jestem totalnym laikiem w tych sprawach. Pierwszy raz z taką maszyną się spotkałem.

1. Czy znacie CNC Router QL - 2030 ? Jakieś chińskie coś.
2. W jaki sposób podłącza się te maszyny do komputera? Ja mam jakiś dziwny port, przy dodatkowej karcie PIC, ale nigdzie nie mogę znaleść do niej sterowników i to jest największy problem. Ten port jest za mały na LPT, bardziej wygląda jak CMI, które moża było spotkać w kartach dzwiękowych. Instrukcja coś mówi o USB, ale tak nie da się podłączyć
To by chyba było na tyle jak na razie.

Pozdrawiam



Tagi:

Awatar użytkownika

Piotr Rakowski
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2173
Rejestracja: 29 lip 2005, 15:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#2

Post napisał: Piotr Rakowski » 26 lis 2010, 09:22

Jeśli maszyna jest napędzana silnikami krokowymi, to masz bardzo prostą sprawę. Zajrzyj do środka skrzynki sterującej i znajdź sterowniki silników krokowych (najczęściej czarne, ale czasem mogą być srebrne). Wśród połączeń znajdź PUL (krok) i DIR (kierunek) oraz GRN (-). W niektórych będzie to PUL+ / PUL- oraz DIR+ i DIR-. To są sygnały sterujące pracą silników. Idąc po "kablach" sygnałowych zobaczysz gdzie dochodzą, albo będziesz mógł podłączyć w tym miejscu jakieś inne sterowanie.

Teraz - jeśli masz sterowanie maszyną na karcie PCI koniecznie napisz do jej producenta o sterownik pod Windozę. Oprogramowaniem sterującym jest najprawdopodobniej NCStudio.