Pierwsze cnc - podstawy podstaw

Szukasz informacji o silniku, scalaku czy innym elemencie to podaj symbol, i inne oznaczenia a moze ktos coś ci znajdzie

Autor tematu
Viton007
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 5
Rejestracja: 19 kwie 2010, 15:34
Lokalizacja: Rzeszow

Pierwsze cnc - podstawy podstaw

#1

Post napisał: Viton007 » 10 lis 2010, 22:28

Witam.
Na wstępie chciałbym podkreślić, że jestem uczniem 1 liceum, tak więc proszę o wyrozumiałość.
Interesuje mnie zrobienie sobie malej cnc, początkowo miała być do frezowania, jednak ostatecznie zdecydowałem się na laser z dvd ze względu jakości elementów. Wiem, że cudów i tak nie będzie.
W celu uzyskania silników krokowych pozyskałem drukarkę hp 3550 z której już wyprułem flaki. Pozyskałem 2 prowadnice i 2 silniki, więcej chyba nie ma sensu.
Gdzieś czytałem, że elektronika również jest nieprzydatna.
Tak ogólnie o chciałbym bym być naprowadzony na właściwą drogę zbudowania małego cnc.
1.Mój pierwszy z podstawowych braków wiedzy to połączenie wszystkiego. Zakładając że chce wypalać 2D muszę mieć konstrukcje z 2 silnikami podpiętymi do sterownika, który to jest podpięty przez lpt do laptopa (jak to będzie w moim przypadku).
2. Jakie zastosować sterowniki? Czy do każdego silnika muszę mieć osobny sterownik?
Znalazłem np. coś takiego:
http://www.akcesoria.cnc.info.pl/sterow ... sskb01.htm
Obsłuży tylko 1 silnik?
3. Pobrałem Mach2 DEMO, wystarczy mi i czy jest to odpowiedni program? Sam interfejs wydał mi sie bardzo ciekawy.

Jeśli chodzi o sprzęt i materiały do budowy to myślę, że nie będzie problemu. Posiadam trochę elektronarzędzi jak i stary (ale jakże wspaniały ) zakład stolarski do dyspozycji.
Mam jakieś szanse na swoje cnc czy raczej powinienem zrezygnować?



Tagi:

Awatar użytkownika

smouki
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1508
Rejestracja: 04 lis 2007, 19:45
Lokalizacja: Kristiansund
Kontakt:

#2