Strona 1 z 1

cylinder nicasil + żeliwne pierścienie

: 28 mar 2010, 17:24
autor: rocker71
Witam wszystkich i od razu przepraszam za moją ignorancję ale chciałbym żeby ktoś mi wytłumaczył "jak chłop krowie na rowie" czyli łopatologicznie :-) co się stanie jeśli do cylindra z powłoką nicasil zastosuję żeliwne pierścienie tłokowe. Czy uszczelniający (pierwszy od góry) pierścień może być chromowany? Bo w necie i od rzemieślników słyszałem już bardzo różne opinie. Niektórzy doradzają mi żebym zastosował oryginalne pierścienie ale są one poza moimi możliwościami finansowymi, dlatego dorobiłem żeliwne. Podobno oryginalne (w/g jednego z szlifierzy) są kadmowane. W sumie to pierwsze słyszę ale może... Proszę o konkretne i proste odpowiedzi
Pozdrawiam

: 28 mar 2010, 18:49
autor: pabloz90
Lepiej nie stosuj - zniszczysz cylinder. W skuterze miałem cylinder aluminium pokryty w środku nicasil i właśnie anty mechanik założył żeliwne pierścienie, ponieważ jak to stwierdził są lepsze. Dodam tylko tyle że silnik nie dał rady dojechać do domu (10 km).

: 29 mar 2010, 18:08
autor: rocker71
pabloz90 pisze:Lepiej nie stosuj - zniszczysz cylinder.
Ale dlaczego? Przecież podobno nicasil jest zbliżony twardością do technicznego chromu, a żeliwo wiadomo, dużo bardziej miękkie. No chyba że się mylę albo mam złe informacje. Przy tym dopasowaniu materiałów właśnie pierścienie (jako bardziej miękkie) powinny się dotrzeć do cylindra.

: 29 mar 2010, 18:11
autor: pabloz90
Szczerze Ci powiem, nigdy nie interesowałem się tym dokładnie (bardziej szczegółowo), jednak w serwisie później mi powiedzieli że nicasil i żeliwne pierścienie to nie jest dobry pomysł.

Może mam złe informacje, ale to co wiem to piszę.

Pozdrawiam :)