Strona 1 z 2
kenshi stp-42d236 ???
: 18 wrz 2005, 11:07
autor: hamer
Witam .
Mam taki problemik .... silnik krokowy shinano kenshi o oznaczeniu :
rh7-1336
stp-42d236
no i standart .. nic nie mogę o nim znaleść ... może ktoś już szukał coś o silnikach tej firmy .. za pomoc i wskazówki dzięki z góry ...
: 18 wrz 2005, 16:44
autor: michal0408
a takie pytanie po co zakladasz 3 takie same tematy w 3 roznych dzialach
co myslisz ze to ci cos pomoze ??

: 19 wrz 2005, 10:01
autor: hamer

faktycznie ... sory , ale jestem ciut zdesperowany ... mam gotowy moduł wrzeciona i nie bardzo wiem jak go sterować ... silnik jest unipolar i R=5.1 ohma
: 19 wrz 2005, 14:42
autor: michal0408
a probowales zwyklym sterownikiem do silnikow krokowych ???? a jak znasz rezystancije uzwojen to mozesz sobie prad policzyc i juz po klopocie
chyba ze chcesz jakis cuda robic z tego silnika to wtedy beda ci potrzebne dokladne dane
: 19 wrz 2005, 14:51
autor: hamer
a jak to się ma do napięcia ? tzn. podałem 12 v na tranzystorki i ruszył .. ale 2.5A bez ograniczenia połknął i teraz mam dylemat czy zmniejszyć U , czy ograniczyć mu J do powiedzmy 1A . Po prostu nie wiem jak to dopasować ....
: 19 wrz 2005, 15:11
autor: michal0408
mniejsze napiecie to dluzszy czas przemagnesowywania sie cewki - czyli mniejsza dynamika silnik wiec lepiej dac wieksze napiecie i ograniczyc prad jakim czoperem wtedy silnik bedzie mial lepsze parametry
a tak na marginesie to na ten temat bylo juz duzo pisane wiec poszukaj
: 19 wrz 2005, 16:30
autor: chomikaaa
a jaki sterownik w unipolarnych lepiej nie przewoltowywac uzwojen bo mozna przesadzic jak nie ma ograniczenia pradowego
: 19 wrz 2005, 20:10
autor: hamer
hmmmm to dało mi okropnie do myślenia ... a jeśli oczywiście można to czy ktoś z kolegów może mi powiedzieć czy takie rozwiązanie :
zasilacz 24V z ograniczeniem <regulowany J> powiedzmy 1A + sterownik z L297 "załatwi" ochronę silnika , ale tak bez odsyłania do wcześniejszych tematów .....

: 19 wrz 2005, 20:24
autor: ottop
Najprościej mówiąc TAK. Pozostaje jeszcze kwestia faktycznego prądu silnika, 2,5A może być trochę za dużo. Proponowałbym zacząć np. od sterownika na L297, dać 24V, ustawić 1A i obserwować temperaturę silnika. Jeśli pozostanie po dłuższym czasie zimny, można podnieść prąd, testy przeprowadzać do momentu w którym zauważysz, że silnika zaczyna się grzać po pewnym czasie pracy. Dalsze podnoszenie prądu może być już niebezpieczne dla silnika.
: 19 wrz 2005, 20:52
autor: hamer
dzięki , o takie coś mi chodziło .... mam jeszcze tylko jedną prośbę ... oglądałem schemacik u Ciebie na stronie sterownika z ta8435 , zerknij na tego :
http://mac1.ifrance.com/pap8a/pap8aul/pap8lsch.PDF
w który jest lepiej uderzyć ? mam za mało praktyki i czasu na eksperymenty ...
