Strona 1 z 1

Surfcam - toczenie z bryły 3D

: 14 sty 2013, 22:27
autor: Tielegin
Witam!

Mam pytanie odnośnie tworzenia konturu. Czy istnieje możliwość w Surfcamie wygenerowania na podstawie bryły 3D konturu elementu? Na przykład w systemie Esprit istnieje możliwość utworzenia przekroju na podstawie bryły prawie, że automatycznie. Następnie podobnie jak w Surfcamie zaznacza się kontur elementu. Próbowałem szukać podobnych opcji w Surfcamie niestety nie znalazłem niczego podobnego. Naturalnie są opcje umożliwiające generowanie splajnów z przecięć różnych powierzchi itd. ale to pochłania stanowczo za dużo czasu. I nie zawsze się udaje. Czy ktoś poradził sobie w efektywny sposób z tym problemem? Czy ewentualnie może wygenerować obróbkę toczeniem na podstawie bryły?

Obecnie generowanie ścieżek zaczynam od tworzenia konturu 2D wału bądź tulei. Przy bardziej skomplikowanych elementach jedyną sensowniejszą i znaną mi drogą jest wykonanie bryły 3D nastepnie na jej podstawie odpowiedniego przekroju. A w dalszej kolejności import rysunku do programu w formacie .dwg

: 01 kwie 2017, 15:55
autor: Ukanio81
Ja dla przykladu przecinam bryłę "wycieciem" w osi i surfcam wtedy lapie geometrię drutowa