Kasowanie luzu w podwójnej nakrętce kulowej Zagadka
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 284
- Rejestracja: 04 gru 2013, 13:16
- Lokalizacja: Ścinawa
Kasowanie luzu w podwójnej nakrętce kulowej Zagadka
Witam. Problem z chińską podwójną nakrętką kulową 2505 . Po doszlifowywaniu pierścienia i skasowaniu luzu "praktycznie do zera" luz nawrotny wynosi 4 setki .Dodam że śruba naciągnięta dobrze i luzu na łożyskach brak . Test pokazuje następująco : zadaje ruch co setkę w jedną stronę i jest ok -nawrót i przy piątej setce ruch wskazówki zegara zatem luz nawrotny ok 4 setek- co jest nie tak?
Zastanawiam się jeszcze czy czasami nie luzuje się wpust łączący drugą nakrętkę (są tam dwa małe wpusty przekręcane na śrubkę czy to możliwe? Dodam jeszcze tylko ,że stół na sucho nie do ruszenia ,zegar nie pokazuje wychylenia:)
Ostatnia opcja czy możliwe ,żeby to chińskie badziewie nawet po skasowaniu luzu było aż tak niedokładne?
Zastanawiam się jeszcze czy czasami nie luzuje się wpust łączący drugą nakrętkę (są tam dwa małe wpusty przekręcane na śrubkę czy to możliwe? Dodam jeszcze tylko ,że stół na sucho nie do ruszenia ,zegar nie pokazuje wychylenia:)
Ostatnia opcja czy możliwe ,żeby to chińskie badziewie nawet po skasowaniu luzu było aż tak niedokładne?
Tagi:
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 8197
- Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
- Lokalizacja: Oława
Re: Kasowanie luzu w podwójnej nakrętce kulowej Zagadka
A kto by wtedy kupował ,, Mercedesy" jakby te ,, chińskie badziewie" było idealne .Damradę pisze:...
Ostatnia opcja czy możliwe ,żeby to chińskie badziewie nawet po skasowaniu luzu było aż tak niedokładne?
Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki
HAAS - frezarki, tokarki
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 5598
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
To może to błąd samego silnika lub sterownika bo patrząc na to jak dokładnie badasz temat to sprawdziłeś niewątpliwość czy nie jest to ruch osiowy całej śruby w łożyskach a także luz sprzęgła.
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 284
- Rejestracja: 04 gru 2013, 13:16
- Lokalizacja: Ścinawa
Tak sprawdziłem dokładnie , jakby był to błąd silnika to by nie obracał śruba a ona wykonuje ruch na każdy klik co setkę tam i z powrotem. Chociaż trochę się dziwię, że można obrócić trochę w lewo trochę w prawo oś silnika (silnik prawie 13nm krokowiec) oczywiście na załączonej maszynce. Pytanie może blache, ale elektroni ka to nie jest mój konik jak mocny jest chamulec w takim silniku i czy jest? Czy dopiero na obrotach ma większą moc?.Sprawdziłem juz chyba wszystko i wychodzi na to że problem jest w nakrętce. Sprawdzę jeszcze jutro te wpusty na nakrętce czy nie pozwalają się obracać nakrętkom względem siebie.Wymienię też sprzęgło dla świętego spokoju ,ale to raczej nie to.Zrobilem też test i rozprzeglilem silnik i kręcilem śrubą ręcznie i jest niewielki ruch na który nie reaguje nakrętka ,w końcu to tylko 4 setki .
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 681
- Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
- Lokalizacja: Południe
- Kontakt:
Z tego co piszesz masz silniki krokowe bez sprzężenia. Zakładam że standardowe 200 krokow na obrot. To daje rozdzielczość 2,5 setki na krok. Z tego wynika ze pracujesz na mikrokorokach. Silnik pomiedzy krokami jest dość miękki wiec jeśli masz jakis zauważalny opor na nakretce przy skasowaniu luzu to może się zdażyć że silnik stoi na naprężeniu równoważącym ten opor. Weź przymocuj coś na sztywno do śruby o zbacznej długości i zobacz czy ona się wogole o te 4 setki przekręca faktycznie czy tylko czujesz pod palcami jakieś udeżenie przy zmianie kroku i tyle.
Pozdrawiam
FDSA
Pozdrawiam
FDSA
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 6354
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
- Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 284
- Rejestracja: 04 gru 2013, 13:16
- Lokalizacja: Ścinawa
Problem rozwiązany, niestety powinienem od tego zacząć ,ale wstyd
Po prostu czujnik robił mnie w bambuko po wymianie wszystko ok, luz nawrotny przed skasowaniem 6setek po skasowaniu luzu 2 setki , może nie ideał ale jak na chińskie podzespoły i tak nie ma tragedii . Dzięki za pomoc punkciki poleciały . Ps doszedłem do tego po tym jak się okazało ,że na każdej osi pokazywał ten sam błąd.

-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 681
- Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
- Lokalizacja: Południe
- Kontakt:
To ja może jeszcze skożystam jeszcze z Twojego doswiadczenia. Jak widzisz jakość i powtarzalność pomiedzy sztukami tych chińskich śrub? Stoję przed zakupem wiekszej ilości większych śrub co da koszty idace w pokaźne tysiące... i tak trochę zacząłem rozważać różne opcje a chińczyki sporo ponad poł tańsze.
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4478
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
FDSA,
To może ja Ci napiszę
W chińczykach masz trochę loterię.
Raz trafisz na śrubę co ma dychę luzu a raz na taką co w setce kręci .
Ja trafiłem np w jednej osi na taką co kręci w setce i od roku pracy nic się nie zmienia...
Ale tak jak pisałem to loteria , gwarancji żadnej , jak Ci śruba nie będzie pasować to co najwyżej możesz ją sprzedać dalej na allegro bo gwarancji nikt Ci na to nie zrealizuje
To może ja Ci napiszę

W chińczykach masz trochę loterię.
Raz trafisz na śrubę co ma dychę luzu a raz na taką co w setce kręci .
Ja trafiłem np w jednej osi na taką co kręci w setce i od roku pracy nic się nie zmienia...
Ale tak jak pisałem to loteria , gwarancji żadnej , jak Ci śruba nie będzie pasować to co najwyżej możesz ją sprzedać dalej na allegro bo gwarancji nikt Ci na to nie zrealizuje
