Przeniesienie napędu paskiem a kwestia przełożenia

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.

Autor tematu
SKYLMT
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 5
Posty: 21
Rejestracja: 04 mar 2012, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Przeniesienie napędu paskiem a kwestia przełożenia

#1

Post napisał: SKYLMT » 07 paź 2015, 09:53

Witam, niestety (stety) jestem zmuszony przenieść napęd paskiem. W dobie sterowników mikrokrokowych przełożenie stało się kwestią sporną. Czy jest sens stosowaćprzełożenie 1:2 jak mam taką możliwość, czy zastosować 1:1 i nie zawracać sobię głowy? Czekam na jakieś słuszne za i przeciw ;)

Silnik krokowy pewnie 56mm 3Nm, śruba kulowa 1605


Aim for the moon; even if you miss you’ll land among the stars

Pozdrawiam

Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#2

Post napisał: RomanJ4 » 07 paź 2015, 11:28

SKYLMT pisze:Czy jest sens stosowaćprzełożenie 1:2 jak mam taką możliwość, czy zastosować 1:1 i nie zawracać sobię głowy?
Jeśli chcesz zyskać na momencie to 1:2..
pozdrawiam,
Roman


upanie
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1965
Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
Lokalizacja: Wyszków

#3

Post napisał: upanie » 07 paź 2015, 12:05

Mikrokrok mikrokrokowi nie równy. Jak jeden krok podzielić na 8 mikrokroków to te wszystkie mikrokroki nie są sobie równe.
Pewnie zależy to od silnika ale taki problem istnieje.
Jak duża jest rozbieżność i w jakim stopniu może wpływać na błąd pozycjonowania to nie wiem . Gdy podzielić obroty przekładnią to błąd ten maleje.
Z drugiej strony gdy mikrokroków jest dużo to różnica maleje.
czilałt...


Autor tematu
SKYLMT
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 5
Posty: 21
Rejestracja: 04 mar 2012, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

#4

Post napisał: SKYLMT » 07 paź 2015, 12:19

Zysk zyskiem, musze taki zabieg wykonać i po prostu zastanawiam sie nad tym, co bedzie na + co na - stosując przełożenie 1:2, czy nie stracę bardzo na prędkości (dwukrotnie?)
Aim for the moon; even if you miss you’ll land among the stars

Pozdrawiam


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7608
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#5

Post napisał: pukury » 07 paź 2015, 12:49

witam.
niby stracisz ale ..
załóżmy że zastosujesz koło o 10 zębach i podziałce 5mm.
więc na jeden obrót koła będzie - 10 x 5 = 50mm - przesuwu.
dalej - jeżeli silnik osiągnie 300 ob/min to będzie 5 na sek.
więc 5 x 50 - 250mm / sek.
co daje 60 x 250 = 15000 mm / min.
jeżeli " stracisz " połowę tego to i tak maszyna będzie " dość " szybka :shock:
zresztą 300 ob / min to raczej nie jest jakiś wielki wynik.
o ile się nie pomyliłem.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares


Autor tematu
SKYLMT
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 5
Posty: 21
Rejestracja: 04 mar 2012, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

#6

Post napisał: SKYLMT » 07 paź 2015, 13:19

a nie napisze mi ktos wprost:

-jak masz opcje to daj przelozenie 1:2

-nie dawaj nie komplikuj zostaw 1:1

Czasem potrzebuję takiego bodźca bo już tydzień upycham silniki w projekcie na różne sposoby, żeby nie wystawał 10cm z małej konstrukcji :roll:
Aim for the moon; even if you miss you’ll land among the stars

Pozdrawiam


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7608
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#7

Post napisał: pukury » 07 paź 2015, 13:53

witam.
jak byś miał śrubę kulową o skoku 5mm , to przy tych samych obrotach silnika uzyskasz 10 x mniejszą prędkość .
pasek da 50mm / ob - a śruba 5mm / ob.
więc jak dasz przekładnie 1 - 10 to masz te same prędkości przesuwu.
co jest dla ciebie ważniejsze - prędkość czy moment obrotowy ?
co będziesz strugał ?
decyzję musisz podjąć sam - tak to jest w tzw. życiu :lol:
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares


Autor tematu
SKYLMT
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 5
Posty: 21
Rejestracja: 04 mar 2012, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

#8

Post napisał: SKYLMT » 07 paź 2015, 15:20

Przy 1:2 bedzie 10x wolniej? Frezowac bede laminat szklany i węglowy, czasem jakies alu, sklejka itp.
Aim for the moon; even if you miss you’ll land among the stars

Pozdrawiam


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7608
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#9

Post napisał: pukury » 07 paź 2015, 15:55

witam.
porównywałem prędkość przy zastosowaniu śruby i paska .
przy pasku będziesz miał 10 x szybciej - ale mniejszy moment niż przy śrubie.
albo - przy śrubie będziesz miał 10x wolniej - ale większy moment.
poszukaj po forum z jakimi prędkościami koledzy frezują te materiały.
i jaki są prędkości na dojazdach - co też przecież istotne.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares


Autor tematu
SKYLMT
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 5
Posty: 21
Rejestracja: 04 mar 2012, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

#10

Post napisał: SKYLMT » 07 paź 2015, 19:25

Oj nie zrozumieliśmy się.

Nie będzie silnik montowany bezpośrednio do śruby, tylko śruba będzie równoległa do osi silnika, który będzie obok. Na silniku i na Śrubie będzie koło zębate 5M i będą połączone możliwie krótkim paskiem.
Aim for the moon; even if you miss you’ll land among the stars

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”