Śruba pociągowa w podnośniku nożycowym

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.

Autor tematu
jacmaszk
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 14 sty 2015, 22:34
Lokalizacja: 3city

Śruba pociągowa w podnośniku nożycowym

#1

Post napisał: jacmaszk » 14 sty 2015, 22:48

Dzień dobry wszystkim użytkownikom :wink:

Jestem w trakcie projektowania całkiem prostej konstrukcji, a mianowicie podnośnika nożycowego napędzanego silnikiem elektrycznym, napęd ma przenosić śruba pociągowa.
Chcę, aby całość prezentowała się mniej więcej w ten sposób:
[youtube][/youtube]

Tu pojawia się moje pytania, gdy chcę wyznaczyć średnicę rdzenia śruby pociągowej niezbędną do przeniesienia zadanych obciążeń to liczyć ją wyłącznie z warunku wytrzymałościowego na skręcanie?

Masa maksymalna samochodu na platformie(warsztat) zakładam około 2,5t, a maksymalna masa platformy 500kg.

Z góry dziękuję za odpowiedzi. :)



Tagi:


peritus
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1279
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:02

Re: Śruba pociągowa w podnośniku nożycowym

#2

Post napisał: peritus » 15 sty 2015, 08:39

jacmaszk pisze:napęd ma przenosić śruba pociągowa...

liczyć ją wyłącznie z warunku wytrzymałościowego na skręcanie?
W takiej śrubie występuje: skręcanie, rozciąganie, ściskanie, zmęczenie i wyboczenie.

Należy uwzględnić wszystkie te 5 warunków wytrzymałościoych oraz stopień bezpieczeństwa związny np. z pęknięciem takiej śruby.

Oczywiście trzeba też określić ile takich podnośników ( jednocześnie w komplecie ) będzie uczestniczyło w podnoszeniu i opuszczaniu obciążonej platformy.

Materiał na śruby powinien być zbadany defektoskopowo i atestowany z uwagi na b.odpowiedzialne warunki pracy śrub, bezpieczeństwo obsługi i samochodu na platformie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”