Strona 1 z 1
jak przetestować śruby kulowe
: 28 paź 2013, 13:58
autor: malutki69
Witam ...mam wątpliwości co do moich śrub we frezarce Boxford 190vcm. Czy sa jakieś soposoby które pozwalają na sprawdzenie śrub. co trzeba zrobić żeby sie upewnić ze śruby nie sa zużyte.
[ Dodano: 2013-10-28, 19:40 ]
Hej ktoś ma coś do powiedzenia w tej kwestii??
: 29 paź 2013, 07:32
autor: Ciowiec
Odgłosy pracy, płynność ruchu i przede wszystkim luz nawrotny ;D
A potem demontaż, dokładne mycie, oglądnięcie pod kątem wykruszeń, złuszczeń, wgnieceń, przytarć, itp. warto też wydmuchać dokładnie smar z nakrętki, nasmarować rzadkim olejem i wtedy "w rękach" sprawdzić płynnośc ruchu i dokładnie osłuchać ;p
zostaje jeszcze pomiar dokładności skoku i przemieszczeń, ale to już trzeba mieć konkretny sprzęt pomiarowy ;p
: 31 paź 2013, 21:23
autor: malutki69
Ciowiec pisze:Odgłosy pracy, płynność ruchu i przede wszystkim luz nawrotny ;D
A potem demontaż, dokładne mycie, oglądnięcie pod kątem wykruszeń, złuszczeń, wgnieceń, przytarć, itp. warto też wydmuchać dokładnie smar z nakrętki, nasmarować rzadkim olejem i wtedy "w rękach" sprawdzić płynnośc ruchu i dokładnie osłuchać ;p
zostaje jeszcze pomiar dokładności skoku i przemieszczeń, ale to już trzeba mieć konkretny sprzęt pomiarowy ;p
Ok...dzięki za pomoc ale jak sprawdzić ten luz nawrotny, możesz coś więcej powiedzieć??
: 03 lis 2013, 22:29
autor: Dudi1203
Najeżdzasz na czujnik zegarowy, jedziesz dyche w tą strone w którą najechałeś na czujnik (aby upewnić sie, że zadana dycha jest wartością prawdziwą), potem dyche w drugą i patrzysz ile brakuje do teoretycznej dychy. Na srubach z luzem nawrotnym powiedzmy 0,02mm będzie to wyglądać tak, że w pierwszym ruchu wskazówka czujnika przesunie sie o 0,1mm a w drugim (nawrotnym) o 0,08mm.
: 04 lis 2013, 00:08
autor: malutki69
OK....ma to sens dzięki...ale mam pytanie czy ta metoda się sprawdzi gdy luzy będą na łożysku????. Pytam dlatego ze wczoraj rozkręciłem maszynkę i wyjolem śruby i sa w dobrym stanie i nie widać na nich żadnych uszkodzeń i przetarć.. Sprawdziłem na zegarze i kręcąc w prawo i w lewo i wskazówka reagowała przy najmniejszym przekręceniu....ale to było bez oparzenia wiec możne dlatego taki sposób sprawdzania nie daje pewności.
na zdjęciu jest budowa i mocowanie śrub...możne coś ci przyjdzie jeszcze do głowy co możne stwarzać problemy.
