Zakończenie śruby kulowej

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.

pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7608
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#11

Post napisał: pukury » 08 sty 2013, 13:38

witam.
ja bym miał nocami " lęki " :shock:
w sumie parę kilo na tym będzie - konstrukcja , wrzeciono , itp.
jak rozumiem - nad nakrętką ma być co ?
koło pasowe , sprzęgło ?
jak koło to daj je może na łożyska i całość dokręć dopiero nakrętkami - dwoma .
i tak bym zrobił dwie szersze - co za różnica ?
może dlatego że jestem ze starej szkoły " windziarzy " - 200% normy :lol:
pozdrawiam.


Mane Tekel Fares

Tagi:

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#12

Post napisał: dudis69 » 08 sty 2013, 13:49

MarcinxD pisze: ...1 nakrętkę drobnozwojną M10x1 (oś Z)
...2 nakrętki drobnozwojne M12x1 (oś X)
...2 nakrętki tylko M14x1.5
(w tym sklepie który .... podałeś niestety nie mają m15x1.5 )
To poszukaj w innych sklepach, przykład podałem żebyś miał wogóle jakieś pojęcie, jak to wygląda. :wink:
KM0 - M10/0.75
KM1 - M12/1
KM2 - M15/1
, wstydź się MarcinxD, wydajesz parę stów na śruby , a żydzisz 10zł na przyzwoite rozwiązanie... :wink:
Pozdrawiam Sławek


Awatar użytkownika

Autor tematu
MarcinxD
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 228
Rejestracja: 17 gru 2009, 20:09
Lokalizacja: Zbąszyń

#13

Post napisał: MarcinxD » 08 sty 2013, 14:23

Nad nakrętką ma być sprzęgło potem silnik.
Chciałem dać tylko jedną nakrętkę ponieważ za mądre mocowanie silnika nie jest i lepiej byłoby jakby był niżej :wink:
Dobra wstydzę się, nie będzie już lipy :razz:

Małe pytanko poza tematem. Chciałbym 2 śruby w osi X spiąć razem jednym pasem bezkońcowym tylko czy ja dostanę taki pas o długości 3400mm? Czy lepiej rozwiązać to dwoma mniejszymi pasami i na środku dać koła zębate na wspólnym wale i silnik?
Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#14

Post napisał: dudis69 » 08 sty 2013, 16:25

MarcinxD pisze:Nad nakrętką ma być sprzęgło potem silnik
Czyli standard...
MarcinxD pisze:Chciałbym 2 śruby w osi X spiąć razem jednym pasem bezkońcowym tylko czy ja dostanę taki pas o długości 3400mm?
Dostaniesz..., bywają też dłuższe. Szerokość pasa jest w miare proporcjonalna do długości, modułu, wytrzymałości..., a to też są koszty. Choć w sumie nie napisałeś o jaki rodzaj pasa chodzi. Przy większych konstrukcjach dobrze się sprawdza przeniesienie napędu łańcuszkiem. :wink:
Ile pasów, tyle napinaczy, więc wygodniej spiąć jednym.
Pozdrawiam Sławek


Awatar użytkownika

Autor tematu
MarcinxD
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 228
Rejestracja: 17 gru 2009, 20:09
Lokalizacja: Zbąszyń

#15

Post napisał: MarcinxD » 08 sty 2013, 17:31

Chodziło by o HTD5M lub RPP5, mam koła HTD5M 25mm więc chciałbym je wykorzystać :wink:

Jeżeli miałbym do wyboru pasy o szerokości 15/20/25mm to jaki powinienem wybrać?
Ja skłaniałbym się na pas 15/20mm- silnik który będzie zainstalowany ma 3Nm a więc moment maksymalny przy kole 20zębowym to jakieś 230N więc nawet jakbym wymienił kiedyś na dwa razy mocniejszy silnik to mam jeszcze bezpieczny zapas do maksymalnego bezpiecznego obciążenia. Który wynosi dla pasa 15mm 1180N, dla 20mm 1600N, a dla 25mm 2050N.

Czy może czegoś nie uwzględniam?
Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#16

Post napisał: dudis69 » 08 sty 2013, 17:49

Poszukaj w ofercie Optibelt-a.
Pozdrawiam Sławek


Awatar użytkownika

Autor tematu
MarcinxD
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 228
Rejestracja: 17 gru 2009, 20:09
Lokalizacja: Zbąszyń

#17

Post napisał: MarcinxD » 09 sty 2013, 22:00

Dzwoniłem do znanego producenta pasów w Bydgoszczy i dowiedziałem się, że pas 3400mm kosztowałby 333zł za pas 15mm, 393zł za pas 20mm (cena netto) spodziewałem się trochę mniejszej kwoty.
Prosiłbym o radę czy powinienem wybrać pas o szer. 15mm czy 20mm?
Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#18

Post napisał: dudis69 » 10 sty 2013, 00:13

MarcinxD, ale wtopa, dopiero teraz zajrzałem do Twojego projektu... :oops:
MarcinxD pisze: czy powinienem wybrać pas o szer.
Zawsze wybieraj szerszy pas ze względu na jego mniejszą bezwładność przy starcie nawrotach, nie wiem czy poprawnie to nazwałem, ale chodziło mi o rozszerzalność liniową.
Jak masz koła 25mm to poszukaj paska 25mm.
A ten z Bydgoszczy, to jedyny producent pasów napędowych... :wink:
Pozdrawiam Sławek


Awatar użytkownika

Autor tematu
MarcinxD
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 228
Rejestracja: 17 gru 2009, 20:09
Lokalizacja: Zbąszyń

#19

Post napisał: MarcinxD » 11 sty 2013, 00:04

MarcinxD, ale wtopa, dopiero teraz zajrzałem do Twojego projektu... :oops:
Jakieś konstruktywne uwagi? ;)
Zawsze wybieraj szerszy pas ze względu na jego mniejszą bezwładność przy starcie nawrotach, nie wiem czy poprawnie to nazwałem, ale chodziło mi o rozszerzalność liniową.
Jak masz koła 25mm to poszukaj paska 25mm.
Chyba wiem o co Ci chodzi. Ogólnie dla tego zastanawiałem się nad cieńszymi pasami niż mogę zastosować ponieważ pas 25mm wydaje mi się jednak trochę sztywny. Jego dobre napięcia wymagałoby sporej siły a i patrząc na dane silnika to podana jest maksymalna siła jaka może działać prostopadle na oś silnika (63N dla 20mm od krawędzi silnika :roll: )
Z kupnem pasa jeszcze poczekam jak już będzie bliżej końca (dospawany ruszt stołu, obrobione śruby).
W sprawie samego pasa i tak jeszcze będę musiał trochę pokombinować ponieważ jednak będę potrzebował o długości około 3560mm a nie chciałbym dwa razy go kupować w końcu zaniżam średnią wieku na forum i wydatek rzędu 1/3 minimalnej krajowej na kawałek paska zmusza mnie do ostrożności, licz dwa razy kupuj raz :wink:
Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#20

Post napisał: dudis69 » 11 sty 2013, 01:03

MarcinxD pisze:podana jest maksymalna siła jaka może działać prostopadle na oś silnika
Sprawa oczywista, iż pasek powinien być odpowiednio napięty dlatego zawsze byłem za podparciem końca osi silnika łożyskiem, ażeby posłużył dłużej. :wink:
MarcinxD pisze: uwagi?

To raczej już w macierzystym temacie co by nie namieszać. :mrgreen:
Pozdrawiam Sławek


ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”