Zakończenie śruby kulowej
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7608
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
ja bym miał nocami " lęki "
w sumie parę kilo na tym będzie - konstrukcja , wrzeciono , itp.
jak rozumiem - nad nakrętką ma być co ?
koło pasowe , sprzęgło ?
jak koło to daj je może na łożyska i całość dokręć dopiero nakrętkami - dwoma .
i tak bym zrobił dwie szersze - co za różnica ?
może dlatego że jestem ze starej szkoły " windziarzy " - 200% normy
pozdrawiam.
ja bym miał nocami " lęki "
w sumie parę kilo na tym będzie - konstrukcja , wrzeciono , itp.
jak rozumiem - nad nakrętką ma być co ?
koło pasowe , sprzęgło ?
jak koło to daj je może na łożyska i całość dokręć dopiero nakrętkami - dwoma .
i tak bym zrobił dwie szersze - co za różnica ?
może dlatego że jestem ze starej szkoły " windziarzy " - 200% normy
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
- Lokalizacja: okolice
To poszukaj w innych sklepach, przykład podałem żebyś miał wogóle jakieś pojęcie, jak to wygląda.MarcinxD pisze: ...1 nakrętkę drobnozwojną M10x1 (oś Z)
...2 nakrętki drobnozwojne M12x1 (oś X)
...2 nakrętki tylko M14x1.5
(w tym sklepie który .... podałeś niestety nie mają m15x1.5 )
KM0 - M10/0.75
KM1 - M12/1
KM2 - M15/1, wstydź się MarcinxD, wydajesz parę stów na śruby , a żydzisz 10zł na przyzwoite rozwiązanie...
Pozdrawiam Sławek
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 228
- Rejestracja: 17 gru 2009, 20:09
- Lokalizacja: Zbąszyń
Nad nakrętką ma być sprzęgło potem silnik.
Chciałem dać tylko jedną nakrętkę ponieważ za mądre mocowanie silnika nie jest i lepiej byłoby jakby był niżej
Dobra wstydzę się, nie będzie już lipy
Małe pytanko poza tematem. Chciałbym 2 śruby w osi X spiąć razem jednym pasem bezkońcowym tylko czy ja dostanę taki pas o długości 3400mm? Czy lepiej rozwiązać to dwoma mniejszymi pasami i na środku dać koła zębate na wspólnym wale i silnik?
Chciałem dać tylko jedną nakrętkę ponieważ za mądre mocowanie silnika nie jest i lepiej byłoby jakby był niżej
Dobra wstydzę się, nie będzie już lipy
Małe pytanko poza tematem. Chciałbym 2 śruby w osi X spiąć razem jednym pasem bezkońcowym tylko czy ja dostanę taki pas o długości 3400mm? Czy lepiej rozwiązać to dwoma mniejszymi pasami i na środku dać koła zębate na wspólnym wale i silnik?
Pozdrawiam Marcin
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
- Lokalizacja: okolice
Czyli standard...MarcinxD pisze:Nad nakrętką ma być sprzęgło potem silnik
Dostaniesz..., bywają też dłuższe. Szerokość pasa jest w miare proporcjonalna do długości, modułu, wytrzymałości..., a to też są koszty. Choć w sumie nie napisałeś o jaki rodzaj pasa chodzi. Przy większych konstrukcjach dobrze się sprawdza przeniesienie napędu łańcuszkiem.MarcinxD pisze:Chciałbym 2 śruby w osi X spiąć razem jednym pasem bezkońcowym tylko czy ja dostanę taki pas o długości 3400mm?
Ile pasów, tyle napinaczy, więc wygodniej spiąć jednym.
Pozdrawiam Sławek
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 228
- Rejestracja: 17 gru 2009, 20:09
- Lokalizacja: Zbąszyń
Chodziło by o HTD5M lub RPP5, mam koła HTD5M 25mm więc chciałbym je wykorzystać
Jeżeli miałbym do wyboru pasy o szerokości 15/20/25mm to jaki powinienem wybrać?
Ja skłaniałbym się na pas 15/20mm- silnik który będzie zainstalowany ma 3Nm a więc moment maksymalny przy kole 20zębowym to jakieś 230N więc nawet jakbym wymienił kiedyś na dwa razy mocniejszy silnik to mam jeszcze bezpieczny zapas do maksymalnego bezpiecznego obciążenia. Który wynosi dla pasa 15mm 1180N, dla 20mm 1600N, a dla 25mm 2050N.
Czy może czegoś nie uwzględniam?
Jeżeli miałbym do wyboru pasy o szerokości 15/20/25mm to jaki powinienem wybrać?
Ja skłaniałbym się na pas 15/20mm- silnik który będzie zainstalowany ma 3Nm a więc moment maksymalny przy kole 20zębowym to jakieś 230N więc nawet jakbym wymienił kiedyś na dwa razy mocniejszy silnik to mam jeszcze bezpieczny zapas do maksymalnego bezpiecznego obciążenia. Który wynosi dla pasa 15mm 1180N, dla 20mm 1600N, a dla 25mm 2050N.
Czy może czegoś nie uwzględniam?
Pozdrawiam Marcin
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
- Lokalizacja: okolice
MarcinxD, ale wtopa, dopiero teraz zajrzałem do Twojego projektu...
Jak masz koła 25mm to poszukaj paska 25mm.
A ten z Bydgoszczy, to jedyny producent pasów napędowych...
Zawsze wybieraj szerszy pas ze względu na jego mniejszą bezwładność przy starcie nawrotach, nie wiem czy poprawnie to nazwałem, ale chodziło mi o rozszerzalność liniową.MarcinxD pisze: czy powinienem wybrać pas o szer.
Jak masz koła 25mm to poszukaj paska 25mm.
A ten z Bydgoszczy, to jedyny producent pasów napędowych...
Pozdrawiam Sławek
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 228
- Rejestracja: 17 gru 2009, 20:09
- Lokalizacja: Zbąszyń
Jakieś konstruktywne uwagi?MarcinxD, ale wtopa, dopiero teraz zajrzałem do Twojego projektu...
Chyba wiem o co Ci chodzi. Ogólnie dla tego zastanawiałem się nad cieńszymi pasami niż mogę zastosować ponieważ pas 25mm wydaje mi się jednak trochę sztywny. Jego dobre napięcia wymagałoby sporej siły a i patrząc na dane silnika to podana jest maksymalna siła jaka może działać prostopadle na oś silnika (63N dla 20mm od krawędzi silnika )Zawsze wybieraj szerszy pas ze względu na jego mniejszą bezwładność przy starcie nawrotach, nie wiem czy poprawnie to nazwałem, ale chodziło mi o rozszerzalność liniową.
Jak masz koła 25mm to poszukaj paska 25mm.
Z kupnem pasa jeszcze poczekam jak już będzie bliżej końca (dospawany ruszt stołu, obrobione śruby).
W sprawie samego pasa i tak jeszcze będę musiał trochę pokombinować ponieważ jednak będę potrzebował o długości około 3560mm a nie chciałbym dwa razy go kupować w końcu zaniżam średnią wieku na forum i wydatek rzędu 1/3 minimalnej krajowej na kawałek paska zmusza mnie do ostrożności, licz dwa razy kupuj raz
Pozdrawiam Marcin
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
- Lokalizacja: okolice
Sprawa oczywista, iż pasek powinien być odpowiednio napięty dlatego zawsze byłem za podparciem końca osi silnika łożyskiem, ażeby posłużył dłużej.MarcinxD pisze:podana jest maksymalna siła jaka może działać prostopadle na oś silnika
MarcinxD pisze: uwagi?
To raczej już w macierzystym temacie co by nie namieszać.
Pozdrawiam Sławek