Strona 1 z 1

jaka sruba:)

: 23 sie 2006, 16:20
autor: grover
a w tym dziale zapytanie dotyczace śrub pociągowych:)jakie najlepiej sruby zastosowac na osie i czy skoki srub na kazdej z osi musza byc takie same??tak wogole jakie sruby i najlepiej o jakim skoku moge zastosowac na kazda z os?

: 23 sie 2006, 16:47
autor: yoyer
Nie mam doswiadczenia praktycznego bo nie budowalem wlasnej maszyny ale...

Sadze, ze powinienes zastosowac sruby odpowiednie do silnikow - tj. jezeli silnik wykonuje przykladowo 200 krokow na obrot to sruby powinny miec taki skok aby skok sruby przez ilosc krokow dawaly jakies "intelignetne" wartosci, np. 4/200=0,02 a nie 0.13266893 czy cos takiego. Oczywiscie musisz uwzglednic w swoich obliczeniach ewentualne przekladnie (zebate, ciegnowe etc).

A co do srub na kazda z osi - sadze, ze powinny byc o takim samym skoku.

Reszte Ci dopowiedza znawcy...

: 23 sie 2006, 17:34
autor: bartek_iw
yoyer pisze:Sadze, ze powinienes zastosowac sruby odpowiednie do silnikow - tj. jezeli silnik wykonuje przykladowo 200 krokow na obrot to sruby powinny miec taki skok aby skok sruby przez ilosc krokow dawaly jakies "intelignetne" wartosci, np. 4/200=0,02 a nie 0.13266893 czy cos takiego. Oczywiscie musisz uwzglednic w swoich obliczeniach ewentualne przekladnie (zebate, ciegnowe etc).
mozna sie z tym zgodzic
ale trzeba wziasc pod uwage moc silnikow jakie mamy
wziasc pod uwage czy zalezy nam na duzej szybkosci, czy na dokladnosci

sroby nie musza byc takie same we wszystkich osiach

no i oczywiscie trzeba znac swoje mozliwosci finansowe co do rodzaju sruby
od jakis lipnych pretow metrycznych , poprzez sruby trapezowe do srub kolowych

: 23 sie 2006, 19:25
autor: yoyer
Ok, nie bede sie klocil.

Co do predkosci, precyzji etc to sadze, ze kolega sam podejmie decyzje, podalem tylko ogolnikowy koncept.

Co do jakosci srub to tez oczywiscie metryczne -> trapezowe -> kUlowe