Strona 1 z 1

zabezpieczenie przed przesunieciem liniowym

: 06 sty 2011, 14:55
autor: Pabloss
witam,
mam problem z projektem z pkm-u
Obrazek
chodzi o to ze lacznik ramienia ma sie obracac, moment obrotowy jest przenoszony przez wpust i musze zabezppieczyc lacznik ramienia przed przesunieciem liniowym. zastosowalem pierscienie osadcze, ale prowadzacy sie przyczepil ze nie moge wykonac pod te pierscienie rowkow (musialbym rozkrecic przekladnie - utrata gwarancji). w dokumentacji silnika/przekladni nic nie pisze na temat tego walu wiec nawet rowek pod wpust jest przyjety teoretycznie. w kazdym razie potrzebuje innego zabezpieczenia, i tu prosze was o pomoc najlepiej cos nie ingerujacego w walek.

: 06 sty 2011, 21:32
autor: skoti

: 06 sty 2011, 23:44
autor: marcin francus
witam
silniki maja zawsze otwor osiowy nagwintowany
co myslisz o kombinacji tulejka dystansowa miedzy silnikiem
a lacznikiem ramienia - sruba z podkladka przyciskajaca lacznik
do tulejki
pozdro
M

: 07 sty 2011, 17:15
autor: Pabloss
sruba z podkladka przyciskajaca lacznik
hmm ten walek ma srednice fi10, wycinajac w nim jeszcze rowek pod wpust zbyt mocno to oslabi walek jesli w ogóle sie zmiesci. chyba ze pominac wpust i przykrecic pokrywe jedna sruba do walka i czterema do lacznika ramienia i na tych srubach przenosic moment. w takim wypadku jaki gwint przy srednicy fi10 ?

tulejka moze byc, tylko wtedy wystapi tarcie pomiedzy nia a silnikiem, wystarczy jakies smarowanie zeby to moglo swobodnie chodzic ?

ja myslalem o jakies obudowie, bo to wszystko jest na wierzchu, tylko nie wiem czy znajde odpowiednie lozyska, bo walek mam krotki tylko 23mm a dojda jeszcze pierscienie dystansujace

: 09 sty 2011, 23:44
autor: IMPULS3
W ramieniu wykonaj stożek o większej średnicy niż walek i polącz te obydwa elementy tulejką z kolnierzem.Tulejka powinna być rozcięta w jednym miejscu i posiadać rowek na wpust a w kolnierzu nawiercone otwory (ilość obojętna). W te otwory wlóż śruby i skręć z ramieniem. Wciskanie tej tulejki powoduje mocne zaciśnięcie się na wale.