witam,
mam problem z projektem z pkm-u
chodzi o to ze lacznik ramienia ma sie obracac, moment obrotowy jest przenoszony przez wpust i musze zabezppieczyc lacznik ramienia przed przesunieciem liniowym. zastosowalem pierscienie osadcze, ale prowadzacy sie przyczepil ze nie moge wykonac pod te pierscienie rowkow (musialbym rozkrecic przekladnie - utrata gwarancji). w dokumentacji silnika/przekladni nic nie pisze na temat tego walu wiec nawet rowek pod wpust jest przyjety teoretycznie. w kazdym razie potrzebuje innego zabezpieczenia, i tu prosze was o pomoc najlepiej cos nie ingerujacego w walek.
zabezpieczenie przed przesunieciem liniowym
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1743
- Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
- Lokalizacja: Rybnik
Moze coś w tym stylu ?
http://www.akcesoria.cnc.info.pl/tulejki_taper.htm
http://www.akcesoria.cnc.info.pl/tulejki_rz.htm
http://www.akcesoria.cnc.info.pl/tulejki_taper.htm
http://www.akcesoria.cnc.info.pl/tulejki_rz.htm
Moj chomik
http://chomikuj.pl/skotisobek
http://chomikuj.pl/skotisobek
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 115
- Rejestracja: 10 lut 2009, 15:39
- Lokalizacja: oostrozebeke
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 wrz 2010, 23:02
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
hmm ten walek ma srednice fi10, wycinajac w nim jeszcze rowek pod wpust zbyt mocno to oslabi walek jesli w ogóle sie zmiesci. chyba ze pominac wpust i przykrecic pokrywe jedna sruba do walka i czterema do lacznika ramienia i na tych srubach przenosic moment. w takim wypadku jaki gwint przy srednicy fi10 ?sruba z podkladka przyciskajaca lacznik
tulejka moze byc, tylko wtedy wystapi tarcie pomiedzy nia a silnikiem, wystarczy jakies smarowanie zeby to moglo swobodnie chodzic ?
ja myslalem o jakies obudowie, bo to wszystko jest na wierzchu, tylko nie wiem czy znajde odpowiednie lozyska, bo walek mam krotki tylko 23mm a dojda jeszcze pierscienie dystansujace
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7549
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
W ramieniu wykonaj stożek o większej średnicy niż walek i polącz te obydwa elementy tulejką z kolnierzem.Tulejka powinna być rozcięta w jednym miejscu i posiadać rowek na wpust a w kolnierzu nawiercone otwory (ilość obojętna). W te otwory wlóż śruby i skręć z ramieniem. Wciskanie tej tulejki powoduje mocne zaciśnięcie się na wale.