zabezpieczenie przed przesunieciem liniowym

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.

Autor tematu
Pabloss
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 50
Rejestracja: 30 wrz 2010, 23:02
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

zabezpieczenie przed przesunieciem liniowym

#1

Post napisał: Pabloss » 06 sty 2011, 14:55

witam,
mam problem z projektem z pkm-u
Obrazek
chodzi o to ze lacznik ramienia ma sie obracac, moment obrotowy jest przenoszony przez wpust i musze zabezppieczyc lacznik ramienia przed przesunieciem liniowym. zastosowalem pierscienie osadcze, ale prowadzacy sie przyczepil ze nie moge wykonac pod te pierscienie rowkow (musialbym rozkrecic przekladnie - utrata gwarancji). w dokumentacji silnika/przekladni nic nie pisze na temat tego walu wiec nawet rowek pod wpust jest przyjety teoretycznie. w kazdym razie potrzebuje innego zabezpieczenia, i tu prosze was o pomoc najlepiej cos nie ingerujacego w walek.



Tagi:

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#2

Post napisał: skoti » 06 sty 2011, 21:32



marcin francus
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 115
Rejestracja: 10 lut 2009, 15:39
Lokalizacja: oostrozebeke

#3

Post napisał: marcin francus » 06 sty 2011, 23:44

witam
silniki maja zawsze otwor osiowy nagwintowany
co myslisz o kombinacji tulejka dystansowa miedzy silnikiem
a lacznikiem ramienia - sruba z podkladka przyciskajaca lacznik
do tulejki
pozdro
M


Autor tematu
Pabloss
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 50
Rejestracja: 30 wrz 2010, 23:02
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#4

Post napisał: Pabloss » 07 sty 2011, 17:15

sruba z podkladka przyciskajaca lacznik
hmm ten walek ma srednice fi10, wycinajac w nim jeszcze rowek pod wpust zbyt mocno to oslabi walek jesli w ogóle sie zmiesci. chyba ze pominac wpust i przykrecic pokrywe jedna sruba do walka i czterema do lacznika ramienia i na tych srubach przenosic moment. w takim wypadku jaki gwint przy srednicy fi10 ?

tulejka moze byc, tylko wtedy wystapi tarcie pomiedzy nia a silnikiem, wystarczy jakies smarowanie zeby to moglo swobodnie chodzic ?

ja myslalem o jakies obudowie, bo to wszystko jest na wierzchu, tylko nie wiem czy znajde odpowiednie lozyska, bo walek mam krotki tylko 23mm a dojda jeszcze pierscienie dystansujace


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#5

Post napisał: IMPULS3 » 09 sty 2011, 23:44

W ramieniu wykonaj stożek o większej średnicy niż walek i polącz te obydwa elementy tulejką z kolnierzem.Tulejka powinna być rozcięta w jednym miejscu i posiadać rowek na wpust a w kolnierzu nawiercone otwory (ilość obojętna). W te otwory wlóż śruby i skręć z ramieniem. Wciskanie tej tulejki powoduje mocne zaciśnięcie się na wale.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”