Silnik <-> śruba trapezowa. Po co sprzęgło ?
: 23 lut 2010, 16:11
Witam.
Zastanawiam się po co stosuje się sprzęgła (np. Rotex) przy łączeniu silników i śrub pociągowych. W wielu konstrukcjach spotyka się zbrojone wężyki igelitowe w innych profesjonalne sprzęgła w jeszcze innych tulejki stalowe które łączą te elementy. Może mi ktoś wytłumaczyć po co się stosuje takie sprzęgła i czy można połączyć te mechanizmy na sztywno za pomocą wspomnianej tulejki stalowej ??? Jakie są różnice pomiędzy tymi rozwiązaniami ???
Zastanawiam się po co stosuje się sprzęgła (np. Rotex) przy łączeniu silników i śrub pociągowych. W wielu konstrukcjach spotyka się zbrojone wężyki igelitowe w innych profesjonalne sprzęgła w jeszcze innych tulejki stalowe które łączą te elementy. Może mi ktoś wytłumaczyć po co się stosuje takie sprzęgła i czy można połączyć te mechanizmy na sztywno za pomocą wspomnianej tulejki stalowej ??? Jakie są różnice pomiędzy tymi rozwiązaniami ???