Łożysko wahliwe jako podpora śruby.

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.

Autor tematu
bigdaaddy
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 116
Rejestracja: 08 lis 2009, 15:18
Lokalizacja: Kcynia

Łożysko wahliwe jako podpora śruby.

#1

Post napisał: bigdaaddy » 14 lis 2009, 23:23

Witam

Co koledzy sądzą o użyciu łożyska wahliwego w obudowie, do podparcia śruby napędowej na końcu i ewentualnie na początku od strony napędu? Śruba kulowa, jeśli to istotne.



Tagi:


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#2

Post napisał: Leoo » 14 lis 2009, 23:28

Po stronie silnika trzeba podeprzeć tandemem łożysko skośnych, drugi koniec można wahliwym.


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4478
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#3

Post napisał: 251mz » 15 lis 2009, 18:53

tylko mam nadzieję ,że mowa o wahliwych precyzyjnych , a nie takich samonastawnych rolniczych.....


Szymon LP
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 209
Rejestracja: 06 sie 2009, 00:45
Lokalizacja: Warszawa

#4

Post napisał: Szymon LP » 16 lis 2009, 17:56

tylko mam nadzieję ,że mowa o wahliwych precyzyjnych , a nie takich samonastawnych rolniczych.....
W przypadku podparcia śruby na końcu to niewiele zmienia.. .. Natomiast po stronie silnika jest to bardzo bardzo ważne... jeżeli przewidywane są duże obciążenia to koniecznie dwa łożyska skośne najlepiej skręcane KM-kami z odpowiednimi podkładkami sprężynującymi (tzn typ "K" jeśli dobrze pamiętam)
Do małych obciążeń można zastosować dwa zwykłe łożyska w takim samym układzie (pamiętać należy, że nośność osiowa to 25-50% nośności promieniowej)

Pozdrowienia


Autor tematu
bigdaaddy
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 116
Rejestracja: 08 lis 2009, 15:18
Lokalizacja: Kcynia

#5

Post napisał: bigdaaddy » 16 lis 2009, 18:53

Dziękuje bardzo za cenne porady.


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4478
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#6

Post napisał: 251mz » 16 lis 2009, 21:09

Szymon LP pisze:W przypadku podparcia śruby na końcu to niewiele zmienia.. ..
Wbrew pozorom ma znaczenie...


Szymon LP
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 209
Rejestracja: 06 sie 2009, 00:45
Lokalizacja: Warszawa

#7

Post napisał: Szymon LP » 16 lis 2009, 23:21

Wbrew pozorom ma znaczenie...
Ok... ma znaczenie ale nie w każdym przypadku ;-).. jeżeli mamy śrubę o długości 2000mm i średnicy 25mm to rzeczywiście ma to istotny wpływ na działanie układu. Ale w większości prostych maszyn robionych w domowym warsztacie ta kwestia nie ma to istotnego wpływu na "jakość"

Pozdrowienia


roberTL
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 3
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:28
Lokalizacja: kraśnik

#8

Post napisał: roberTL » 08 gru 2009, 14:45

Leoo pisze:Po stronie silnika trzeba podeprzeć tandemem łożysko skośnych, drugi koniec można wahliwym.
Przepraszam ale nie tandemem tylko układem rozbieżnym lub zbieżnym. Chyba że masz na myśli dwa łożyska. Można oczywiście stosować ukłdy zwielokrotnione.


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#9

Post napisał: Leoo » 08 gru 2009, 16:44

roberTL pisze:Przepraszam ale nie tandemem tylko układem rozbieżnym lub zbieżnym.
Zgadza się, łożyska układzie X lub O.


gacopiszek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 3
Rejestracja: 03 lut 2009, 12:17
Lokalizacja: Polska

#10

Post napisał: gacopiszek » 24 lut 2010, 19:36

Przy silniku układ "O", na końcu może być zwykłe kulkowe, w obudowie pozwalającej pracować wzdłużnie + seger na końcu śruby. Oto przykład podpory przy silniku: THK BK 17
gacopiszek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”