smarowanie nakrętki napędowej

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.

Autor tematu
mlynarskitomasz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 9
Rejestracja: 12 wrz 2019, 19:16

smarowanie nakrętki napędowej

#1

Post napisał: mlynarskitomasz » 10 mar 2020, 21:59

witam jestem w trakcie budowy własnej maszyny i zdecydowałem na obrotowe nakrętki niestety ze względu na ceny i czas dostawy będę dorabiał adaptery do zwykłych śrub kulowych tbi32/10 długość śruby 3500mm jeśli chodzi o budowę mam już rozrysowane w programie ale mam pewne obawy dotyczące smarowania, układ obrotowy chcę zbudować z obudowy nakrętki w której będzie frezowany rowek smarowania, obudowa będzie pracować w dwóch łożyskach skośnych 60/110/22mm ( niekrytych ) luz kasowany po przez ściskanie bieżni, oraz dwa uszczelnienia typu symering. smarowarowanie ma być pomiędzy łożyskami do kanału w obudowie nakrętki tylko obawiam się wypychania uszczelniaczy raz zbyt dużej ilości smaru w łożyskach. zastanawiałem się nad zrobieniem czegoś w rodzaju złącza obrotowego między łożyskami tylko nie mam pojęcia czym je uszczelnić zwykłe o-ringi nie wytrzymają obrotów rzędu 1500rpm,..... może macie jakiś problem na rozwiązanie tego problemu?



Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”