
jakie śruby i nakętki ?
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 41
- Rejestracja: 26 lip 2007, 18:52
- Lokalizacja: Czestochowa
Rozważając teoretycznie, możliwy jest tylko jeden punk gdzie trzeba przyłożyć silnik wynikający z jednego punktu styku obwodów kol o średnicy r i odległości środków 2r.Leoo pisze: Równie ciekawym zadaniem będzie połączenie pasem serwa i obu nakrętek. Teoretycznie serwo powinno znajdować się centralnie między nakrętkami, by uzyskać "symetryczną" sztywność przeniesienia.
Praktycznie pomysł mam aby po założeniu pasków wyznaczyć ten punkt organoleptyczne.
przyłożyć silnik tam gdzie sam się ułoży z zapiętymi paskami a potem z uzyskanych punktów poprowadzić po obwodzie jednego z okręgów kilka centymetrów otworów regulacyjnych.
Gdy damy nieznacznie dłuższe paski -punkty mamy 2 -a w praktyce interpolowaną linie
Czyli wypadnie po przeciwnej stronie wrzeciona na belce aby zachować powyższe
SAS
[ Dodano: 2007-09-03, 08:47 ]
ano pewniepukury pisze: pewnie że śruba nie będzie bić bo się nie kręci . a że zwiśnie - to raczej pewne - można podjąć jakieś próby i badania . pozdrawiam !!

Myślę nad badaniami - przykręcimy śrubę i sie zobaczy ten legendarny "zwis"
Pozdrawiam!
[ Dodano: 2007-09-05, 21:51 ]
Znalazłem chyba prostszy sposób na regulacje mająca na celu równomierny naciąg pasków biegnących od silnika do nakretek.
Po zestawieniu elementów z pewnym niewielkim luzem naciąg uzyskujemy poprzez niezalezne rolki.
Czy takie rozwiązanie jest praktykowane czy wywarzam otwarte drzwi ?
SAS