Szlifowanie śruby kulowej
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 298
- Rejestracja: 17 gru 2008, 14:23
- Lokalizacja: Olkusz
Jakiej średnicy śrubę chcesz toczyć? Najlepiej nie kombinuj ze szlifowaniem śruby sposobem ze szlifierką na suporcie. W amatorskich warunkach najlepiej zeszlifuj twardą warstwę na zwykłej szlifierce trzymając śrubę normalnie w rękach a resztę zatocz nożem na tokarce bo będziesz mieć już miękki środek. W przypadku śruby 16mm możesz bez problemu zatoczyć na 10mm bo to średnica poniżej głębokości hartowania więc nawet z gwintowaniem nie będzie problemu.
Jeśli miałbyś więcej śrub do zatoczenia to najlepiej zainwestować w nóż przystosowany do toczenia płytkami ceramicznymi wtedy nie będziesz mieć problemu z obróbką.
Co do mocowania śruby w uchwycie, to nie musisz się obawiać uszkodzenia gwintu szczękami.
Tomek
Jeśli miałbyś więcej śrub do zatoczenia to najlepiej zainwestować w nóż przystosowany do toczenia płytkami ceramicznymi wtedy nie będziesz mieć problemu z obróbką.
Co do mocowania śruby w uchwycie, to nie musisz się obawiać uszkodzenia gwintu szczękami.
Tomek
Prace ruszyły od nowa http://www.cnc.info.pl/topics60/moderni ... t13702.htm
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2558
- Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
dla śruby kulowej 12x4 dk (czyli średnica bieżni kulek) jest 9,5 czyli przy zatoczeniu 10mm nie będzie równa powierzchnia pod łożysko lecz ścięta bieżnia
w związku z tym
1: śruba nie będzie równomiernie objęta pierścieniem łożyska.
2: nie będzie równomiernie się opierać o pierścień
polecam lekturkę, strona 7. da to pogląd na to jak to proponuje hiwin.
choć mi się wydaje ze ø6 i M6 trochę mało dla 12ki ja mam tak 10ke zatoczoną
w związku z tym
1: śruba nie będzie równomiernie objęta pierścieniem łożyska.
2: nie będzie równomiernie się opierać o pierścień
polecam lekturkę, strona 7. da to pogląd na to jak to proponuje hiwin.
choć mi się wydaje ze ø6 i M6 trochę mało dla 12ki ja mam tak 10ke zatoczoną
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 3730
- Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
No może i tak, ale jak do podtoczenia pod łożysko o rozmiarze 6x... zrobi się jeszcze podcięcie, to już nawet sześć całych milimetrów ze śruby nie zostanie. Trochę mało.
Filigranowe to się zrobi, a parę kilo chciałbym, żeby podnosiło w górę...
Przy łożysku dwurzędowym myślę, że ta nierównomierność nie będzie miała jakiegoś większego znaczenia. A 10mm to zawsze więcej mięsa niż 6mm. Jakby nie było to 166% normy.
Lepiej jak jest więcej
Mimo to dziękuję za opinię i wskazanie ciekawej lektury.
Filigranowe to się zrobi, a parę kilo chciałbym, żeby podnosiło w górę...
Przy łożysku dwurzędowym myślę, że ta nierównomierność nie będzie miała jakiegoś większego znaczenia. A 10mm to zawsze więcej mięsa niż 6mm. Jakby nie było to 166% normy.
Lepiej jak jest więcej

Mimo to dziękuję za opinię i wskazanie ciekawej lektury.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2558
- Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
filigranowość nie przeszkadza w podnoszeniu paru kilo bo ta podtoczona część przyjmuje obciążenia skrętne od silnika + ewentualnie jak jest napęd na pasku siły naciągu paska.Zienek pisze: Filigranowe to się zrobi, a parę kilo chciałbym, żeby podnosiło w górę...
tu podejrzewam bardziej chodzi o wygodę doboru łożysk
dla przykładu dodam że zwykła śruba chińska M10 "klasy" 5,8 wytrzymuje (albo raczej powinna wytrzymywać) na rozciąganie 19,5KN a na ścinanie 18,4KN (kiloniutonów) czy jakoś tak o ile dobrze licze to jest 1,950 tony i 1,840 tony odpowiednio.
dla M6 wiadomo że będą to mniejsze liczby ale wciąż duże (Wytrzymałość na rozciąganie [N/mm²]: 520 Siła zrywająca [kN]:10,40. Powierzchnia przekroju czynnego [mm²]: 20,10 )
nie wiem jakiej klasy są śruby kulowe ale na pewno twardsze niż 5,8

Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 3730
- Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Zostałem rozgryzionyzacharius pisze:filigranowość nie przeszkadza w podnoszeniu paru kilo bo ta podtoczona część przyjmuje obciążenia skrętne od silnika + ewentualnie jak jest napęd na pasku siły naciągu paska.Zienek pisze: Filigranowe to się zrobi, a parę kilo chciałbym, żeby podnosiło w górę...
tu podejrzewam bardziej chodzi o wygodę doboru łożysk

No to o to trzeba by zapytać wujka Hiwinazacharius pisze:nie wiem jakiej klasy są śruby kulowe ale na pewno twardsze niż 5,8

Jutro pomierzę, jakie tam mam łożysko i na co można je wymienić. Jeśli nic sensownego nie wykombinuję, to tulejka jest gorszym rozwiązaniem niż śruba z przetoczeniem płytszym niż gwint, o ile będzie łożysko z przetoczeniem na wcisk.
No na moje możliwości to nie lada wyzwanie
