Witam!
Mam proste (chyba) pytanko do bardziej doświadczonych: czy wystarczy po stronie napędowej do śruby dać 2 łożyska oporowe (żadnego zwykłego czy skośnego)? W końcu jakiśtam rowek mają, więc ciężar śruby powinny utrzymać (to w końcu obciążenie rzędu 10N); dużo większych obciążeń promieniowych nie przewiduję - napęd będzie przeniesiony przez sprzęgło elastyczne bezpośrednio z silnika, więc odpada obciążenie promieniowe przekładnią.
Zastosowanie łożysk oporowych wydaje mi się o tyle atrakcyjne, że można je całkiem potężnie ścisnąć osiowo, zajmują dość mało miejsca, a poza tym chyba lepiej znoszą przekoszenie wału niż skośne.
Łożyska oporowe na śrubie
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7735
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
raczej dałbym jakieś zwykłe .
są na allegro bardzo wąskie o różnych wymiarach .
łożysk - jakie by nie były " potężnie " ściskać nie można - będą chrupać i szlak je trafi .
zresztą to bezcelowe .
no i wcale nie jest tak że można je przekosić - łożysko to łożysko i nie ma zmiłuj - ma być prosto .
pozdrawiam .
raczej dałbym jakieś zwykłe .
są na allegro bardzo wąskie o różnych wymiarach .
łożysk - jakie by nie były " potężnie " ściskać nie można - będą chrupać i szlak je trafi .
zresztą to bezcelowe .
no i wcale nie jest tak że można je przekosić - łożysko to łożysko i nie ma zmiłuj - ma być prosto .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin