Hyundai HIT 15 - ustawianie wiertła w osi uchwytu
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 217
- Rejestracja: 03 mar 2015, 20:50
- Lokalizacja: Wyszków
Hyundai HIT 15 - ustawianie wiertła w osi uchwytu
Witam,
mam problem w swojej tokarce. Ostatnio kiedy chciałem wiercić wiertłami węglikowymi to się strasznie łamały (3 wiertła fi 14 ) Podjechałem nareszcie wiertłem na X0 do wałka i okazało się, że wiertło jest nieco wyżej niż oś. Oczywiście sprawdziałem tylko na oko, ale już było widać. W osi X potrafię sobie to skorygować w tabeli, ale w fikcyjnej osi Y nie wiem jak to zrobić?
mam problem w swojej tokarce. Ostatnio kiedy chciałem wiercić wiertłami węglikowymi to się strasznie łamały (3 wiertła fi 14 ) Podjechałem nareszcie wiertłem na X0 do wałka i okazało się, że wiertło jest nieco wyżej niż oś. Oczywiście sprawdziałem tylko na oko, ale już było widać. W osi X potrafię sobie to skorygować w tabeli, ale w fikcyjnej osi Y nie wiem jak to zrobić?
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 618
- Rejestracja: 31 paź 2009, 16:20
- Lokalizacja: PL
Jeśli wiertło jest przestawione w osi "Y" której na tokarce 2 osiowej nie ma, to musisz ustawić geometrię głowicy, która pewnie się przestawiła po jakiejś kolizji, lub po jakimś mocnym toczeniu. Temat ustawiania takiej głowicy znajdziesz na forum.
Mazak -> Fanuc -> Acramatic -> Sinumeric -> Heidenhain -> Mitsubishi meldas -> EdgeCAM -> NX CAM -> Postprocesory.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 217
- Rejestracja: 03 mar 2015, 20:50
- Lokalizacja: Wyszków
Pomożecie mi jak to zrobić? Ustawiłem czujnik na uchwycie 3 szczękowym. W tulejkę gdzie wkładam wiertło włożyłem wałek. Bicie góra dół to aż 0,4mm... Przez to siadają mi tak wiertła.
mam taka głowicę.
Poluzowałem wszystkie śruby zaznaczone na czerwono i próbowałem napchnąć głowicę w dól. Ale ani drgnęła. Nawet przez metrowy pręt... Jak to się powinno poprawnie robić? Może nie te śruby luzuje??
mam taka głowicę.
Poluzowałem wszystkie śruby zaznaczone na czerwono i próbowałem napchnąć głowicę w dól. Ale ani drgnęła. Nawet przez metrowy pręt... Jak to się powinno poprawnie robić? Może nie te śruby luzuje??
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 217
- Rejestracja: 03 mar 2015, 20:50
- Lokalizacja: Wyszków
Te dwa duże robaczki kryją pod sobą właśnie kołki które są nagwintowane, żeby można było je wyjąć bez zdejmowania całej głowicy. Moje kołki są stożkowe schodzą chyba od 9 do troche ponad 8mm. Czy takie powinny być?
Tutaj zdjęcie głowicy. Nie mojej ale dokładnie tak to wygląda. Te 12 śrub jak się odkręci to można wyjąć po prostu wieloklin...
Ja odkręciłem to wszystko i nawet przez dosyć długi płaskownik nie mogłem ruszyć tej głowicy.
Z tyłu wygląda to tak.
Tutaj zdjęcie głowicy. Nie mojej ale dokładnie tak to wygląda. Te 12 śrub jak się odkręci to można wyjąć po prostu wieloklin...
Ja odkręciłem to wszystko i nawet przez dosyć długi płaskownik nie mogłem ruszyć tej głowicy.
Z tyłu wygląda to tak.