Strona 1 z 1
Sprwadzanie łożysk
: 19 wrz 2006, 08:49
autor: Lusia
Temat trochę z innej strony ale dotyczący łozysk.
Interesuje mnie, czy ktoś z was ma bliższe informacje na temat sprawdzania łożysk tocznych.
W zasadzie chodzi mi o sprawdzenie wszystkiego co się da w łozyskach:
twardości, składu chem., struktury, geometrii, chropowatości itp.
Zarówno pierścieni jak i kulek(wałeczków).
Gdzie mogę szukać bliższych informacji na ten temat??
Z góry dziekuję

: 19 wrz 2006, 09:34
autor: gmaro
może nie dokładnie w temacie ale napisze:
Samo badanie łożyska juz pracującego można przeprowadzić za pomocą systemu pomiarowego Spaider8 i oprogramowania Catman w łątwy sposób można określić w jakich warunkach i przy jakich przyspieszeniach łożysko ma np: najlepsze parametry pracy, jakich prędkości powinniśmy unikać które powodują szybsze uszkodzenie łożyska.
: 19 wrz 2006, 09:47
autor: ALZ
Prawdopodobnie nikt nie sprawdza łożysk i wszyscy opierają się na danych katalogowych producentów łożysk. W katalogach wszystkie te dane są wyszczególnione i nie ma najmniejszego powodu aby to sprawdzać-chyba że mamy do czynienia z łożyskami no name,ale nikt odpowiedzialny nie zastosuje takiego łożyska w odpowiedzialnych aplikacjach.
: 19 wrz 2006, 10:37
autor: Lusia
Akurat ja mam taki problem, że mam do sprawdzenia łożyska i muszę mieć informacje o ich rzeczywistych, a nie katalogowych parametrach.
W zasadzie chodzi mi o parametry, które mogą zostać zmierzone na łożysku jako detalu jeszcze nie będącym w trakcie pracy, nie zamontowanym.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł będę wdzięczna.

: 19 wrz 2006, 10:59
autor: Boni
Kiedyś ISKRA ZMiLS Kielce miała laboratorium łożysk, i robili usługi, ale nie wiem czy to aktualne, bo tam pozmieniało się, no i może właśnie ich łożyska chcesz testować
Niezłe usługowe laboratorium mają Uchwyty w Białymstoku, czyli Bison Bial, na pewno robią nieźle matriałówkę, wymiary i badanie wyważeń, ale czy są w stanie zrobić wszystko co potrzebujesz, to nie wiem.
: 19 wrz 2006, 13:03
autor: Lusia
Ok, dzięki, będę szukać dalej

: 19 wrz 2006, 18:06
autor: upadły_mnich
u mnie sprawdzało się luzy osiowe i promieniowe na łożyskach używanych tj podzespół musiał przejść remont to łożyska od niego się sprawdzało. W nowych łożyskach wnikliwie sprawdza się...dokumenty producenta, certyfikaty itp.
Nawet taki przyrząd do sprawdzania luzów projektowałem...dosyć prosty

: uchwyt, układ zadawania stałej siły w 2 kierunkach, pomiar czujnikiem 0,001
Aha...to były łożyska takie do prędkości 40000 obr/min i dźwigające parę (-dziesiąt)kilo masy. Sądzę, że raczej były droższe niz takie 608