Witam
Ostatnio pojawił się problem z servomotorem(jak w temacie)
Mianowicie chodzi o to że napęd bardzo sie nagrzewa i z silnika podczas pracy wydobywają się piski.
Wymiana łożysk pomoże? A może chodzi tu o ustawienia sterownika?
Bardzo proszę o pomoc. Dziekuje
Magnetic BR 60 M 30/14 problem
-
- Posty w temacie: 2
Re: Magnetic BR 60 M 30/14 problem
To nie serwo DC przypadkiem?
Co za tym idzie czas na wymianę szczotek?
Co za tym idzie czas na wymianę szczotek?
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 paź 2015, 10:45
- Lokalizacja: W-wa
Re: Magnetic BR 60 M 30/14 problem
Szczotki są jeszcze "długie" czy mimo to trzeba wymienic? Jest ich z tego co pamiętam 8szt.
Dodam jeszcze ze servo napędza os z .
Y i x są w porządku.
Dodam jeszcze ze servo napędza os z .
Y i x są w porządku.
-
- Posty w temacie: 2
Re: Magnetic BR 60 M 30/14 problem
Szczotka może być długa, bo długi jest szczotkotrzymacz, żeby stabilnie szczotka była prowadzona. Może być przy tym na tyle krótka, że słabiej dociska ją sprężyna. W jakim stanie jest komutator? Nie ma rowków, przypaleń?
Oś Z, czyli silnik może pracować z większymi prądami, czyli szybciej może dochodzić do wypalania komutatora i szczotek.
Jak chcesz ocenić łożyska to odkręć silnik, zakręć wirnikiem i będziesz wiedział. Jak silnik ma hamulec, to szukasz w szafie przekaźnika od hamulca i go włączasz na wyłączonych napędach.
A może to sam hamulec jest już tak zatarty że ledwo odpuszcza i stawia opór dla silnika?
Oś Z, czyli silnik może pracować z większymi prądami, czyli szybciej może dochodzić do wypalania komutatora i szczotek.
Jak chcesz ocenić łożyska to odkręć silnik, zakręć wirnikiem i będziesz wiedział. Jak silnik ma hamulec, to szukasz w szafie przekaźnika od hamulca i go włączasz na wyłączonych napędach.
A może to sam hamulec jest już tak zatarty że ledwo odpuszcza i stawia opór dla silnika?