Strona 1 z 2

Serwomotor Parker MB7038

: 01 lut 2008, 20:48
autor: Jaszuk88
Witam
Mamy w firmie problem z maszyną. Wysiadł napęd zrealizowany na serwomotorze Parker MB703802514S0864 - 2Nm, 0,68kW, sterownik LVD Parker.
W pewnym momencie na sterowniku pojawił się błąd " zwarcie na serwomotorze", poniewż już raz taka awaria wystapiła (powodem był przetarty przewód zasilający serwo) dokonaliśmy wymiany przewodów na nowe. Przy błędzie wystąpiło ogromne nagrzanie serwomotoru obudowa parzyła. Niestety po wymianie przewodów na nowe nic nie uległo zmianie. Brak napędu a na sterowniku nadal pojawia się błąd " zwarcie na serwomotorze".
Pytania:
- jak sprawdzić serwomotor czy nie uległ spaleniu?
- czy taki serwomotor można przewinąć?
- czy może być inny powód awarii?
Dziękuję za pomoc.

: 02 lut 2008, 06:25
autor: paulg
Witam
Najprostsza i skuteczna metoda to zwykły miernik z pomiarem ciągłości obwodu - mierzymy zaciski zasilające - jak silnik AC 3 - fazowy to pomiędzy 3 przewodami powinna być identyczna oporność , jak nie jest to silnik spalony :sad:
Ta prosta metoda powinna rozwiać wszelkie wątpliwości :wink:
Pozdrawiam

: 02 lut 2008, 11:28
autor: Leoo
Proponuję przełączyć, na czas testu, sprawny silnik do podejrzanego sterownika. Jeśli sterownik pokaże błąd, to mamy silnik do naprawy.

: 02 lut 2008, 13:26
autor: Jaszuk88
Wielkie dzięki. W poniedziałek ruszamy na pomiary. :???:

: 03 lut 2008, 23:52
autor: vector11
wyjąć silnik i zawieźć do najbliższego zakładu przezwajania silników - mostek RLC powinien rozwiać wszelkie wątpliwości; przewinąć jak najbardziej się da, tylko uważać na enkoder i nie szlifować czy toczyć elementów silnika

: 04 lut 2008, 21:38
autor: Kowal
Leoo pisze:Proponuję przełączyć, na czas testu, sprawny silnik do podejrzanego sterownika. Jeśli sterownik pokaże błąd, to mamy silnik do naprawy.
Chyba cos nie tak
Jesli podłączymy silnik który wiemy ze jest sprawny do sterownika ktory nie wiemy jajki jest a pokazuje on błąd to chyba coś nie tak ze sterownikiem anie silnikiem :grin: :grin:

Rozumując tokiem myślenia leoo błąd powinien zniknąć wtedy wiemy że silnik jest uszkodzony. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 04 lut 2008, 22:49
autor: Leoo
Kowal pisze:Rozumując tokiem myślenia leoo błąd powinien zniknąć wtedy wiemy że silnik jest uszkodzony.
Słusznie, w zaproponowanej konfiguracji uszkodzony będzie sterownik. Mam nadzieję, że kolega Jaszuk88 poprawnie zrozumiał moje intencje.

: 04 lut 2008, 23:12
autor: Jaszuk88
Jak najbardziej poprawnie zrozumiałem intencje kolegi Leoo, choć nie ukrywam, że trzy razy czytałem :lol:
Niestety wszystko wskazuje na uszkodzenie servo , a czas oczekiwania na nowe to 3 tygodnie.
Vektor11 napisał aby przewinąć servo co koledzy o tym sądzą? :neutral:

: 05 lut 2008, 07:58
autor: Leoo
Uzwojenie stojana Twojego silnika niczym fizycznie nie różni się od uzwojenia sinika indukcyjnego, które firmy zwyczajnie przezwajają. Jedynie trzeba uważać na wirnik, który może zawierać magnesy alnico. Podczas demontażu należy wysuwać wirnik wprost w żelazną tuleję, która zamknie strumień magnetyczny wokół niego, niedopuszczając do uszkodzenia magnesów.

: 05 lut 2008, 18:36
autor: Jaszuk88
Czy tą tuleją może być rura stalowa o ściankach gr. 1,5mm czy coś grubszego?
Jaki powinien być luz między wirnikiem a ścianą tulei?
Czy coś jeszcze powinienem wiedzieć przy rozbieraniu servo? Planuję sam rozebrać serwo a sam stojan zawieść do przewinięcia.