Strona 1 z 2
serwonapęd bosch jak uruchomić??
: 22 paź 2009, 20:44
autor: Armin Kupski
Witam
posiadam dwa serwomotory boscha
SD-B5.380.020-01.000 o mocy 8kW
oraz napędy do tego wraz z zasilaniem
VM60
SM25/50
to wszystko kompletne wraz se sterownikiem cnc bosch alpha 3
tylko że sterowanie cnc padło i dlatego chce uruchomić te motory
proszę o pomoc jak się ktoś orientuje jak tym zasterować
z tego co mi wiadomo to są to napędy analogowe
i steruje się je napięciem -10V/+10V tylko nie wiem w którym miejscu się podpiąć
proszę o pomoc
: 22 paź 2009, 22:54
autor: paulg
z tego co mi wiadomo to są to napędy analogowe
i steruje się je napięciem -10V/+10V tylko nie wiem w którym miejscu się podpiąć
Na forum pojawiły się informacje na temat konwertera step/dir na +-10V - ale jak będzie z niezawodnością itp nie wiem.
Sprawdzonym i pewnym sposobem będzie DSPMC
: 24 paź 2009, 11:31
autor: Armin Kupski
a na jakiej zasadzie wogóle działa takie sterowanie -10/+10V
- to broty w jedną a + to w drugą stronę??
a wartość napięcia to prędkość???
: 25 paź 2009, 09:47
autor: olo_3
paulg pisze:ale jak będzie z niezawodnością itp nie wiem.
będzie kicha - konwerter wykonany w piwnicy przez niewiadomo kogo.
- to broty w jedną a + to w drugą stronę??
a wartość napięcia to prędkość???
dokładnie tak
zobacz na to, przynajmniej działa jak trzeba
https://www.cnc.info.pl/topics12/dspmc- ... ight=dspmc
http://www.vitalsystem.com/web/motion/dspmc.php#Mach3
: 25 paź 2009, 16:35
autor: Armin Kupski
a jak np podaje sygnał na serwonapęd +5V
i silnik kręci się z prędkością X
to gdy nagle zmienie mu biegunowość
to nic się nie spali albo nie uszkodzi?
bo będzie musiał wyhamować do zera i w drugą stronę
czy z tym sygnałem sterującum trzeba najpierw do zera żeby silnik się zatrzymał
i dopiero wtedy zmieniam biegunowość i do 5V???
bo chciałbym jakimś AVRem wysterować ten silnik czy to wogóle możliwe??
a jeszcze jedno takie sterowanie napędu jaki może mieć pobór prądu?
nie chodzi mi o zasilanie tylko prąd sterowania
: 25 paź 2009, 20:27
autor: olo_3
a jak np podaje sygnał na serwonapęd +5V
i silnik kręci się z prędkością X
to gdy nagle zmienie mu biegunowość
to nic się nie spali albo nie uszkodzi?
nic sie nie uszkodzi, (tym sie martwi elektronika)
Armin Kupski pisze:bo będzie musiał wyhamować do zera i w drugą stronę
da sobie rade
czy z tym sygnałem sterującum trzeba najpierw do zera żeby silnik się zatrzymał
i dopiero wtedy zmieniam biegunowość i do 5V???
tak ale czasy tak male ze nawet nie zmierzysz
Armin Kupski pisze:bo chciałbym jakimś AVRem wysterować ten silnik czy to wogóle możliwe??
teoretycznie możliwe, ale stracisz kilka lat zanim to zacznie działać na poziomie. avr ma za malo moc by to zrobić sensowne
Armin Kupski pisze:
a jeszcze jedno takie sterowanie napędu jaki może mieć pobór prądu?
nie chodzi mi o zasilanie tylko prąd sterowania
zależny os servowzmacniacza ale nie wielki
: 25 paź 2009, 21:15
autor: Armin Kupski
to takie założenie
podaję na napę 10V
silnik ma maksymalne obroty załóżmy że w prawo
ja przekaźnikiem zmieniam biegunowość
i on nagle musi zmienić obroty w przeciwnym kierunku
przy przełanczaniu przekaźnikiem przez parę ms sterowanie wisi w powietrzu a następnie zmiana biegunowości
to on wtedy hamuje na maksa i gdy wyhamuje znowu obroty na maksa w przeciwnym kierunku??
popraw mnie jeśli coś nie tak
i rozumiem że taka zmiana dla serwo napędu to normalka
czy trzeba najpierw 0V i dopiero gdy silnik się zatrzymie to wtedy w przeciwnym kierunku
ja wiem że to wszystko ms
ale chodzi mi o to czy najpierw trzeba 0V a później dopiero -10V
czy można od razu z +10V na -10V i nic się nie spali???
sorry że tak wypytuje ale to mój pierwszy kontakt z serwonapędami
: 25 paź 2009, 21:52
autor: Leoo
Sterownik serwo jest projektowany pod kątem takiej pracy. Jeśli zasilacz jest orginalny to nic się nie spali.
: 25 paź 2009, 22:07
autor: Armin Kupski
żebyśmy się dobrze zrozumieli
silnik i napęd są oryginalne Bosch
a sterownik który będzie podawał to napięcie +/-10V to nie jest oryginalny
i stąd te pytania
bo oryginalnie tym sterował cnc Bosch alpha 3
ale padł i chcę zrobić coś innego
: 25 paź 2009, 22:30
autor: Leoo
Niech sobie Kolega wyobrazi, że maszyna na maksymalnych posuwach wybiera wąską i głęboką kieszeń. Poza tym dobre napędy (a o takim właśnie mówimy) rozpędzają silnik do pełnej prędkości w czasie milisekund, co w praktyce oznacza, że po zmianie kierunku silnik wykonuje obrót o kąt 45 st. i już pędzi z prędkością maksymalną. Jeśli Kolega zamierza przez cały czas tak drastycznie traktować napęd, który będzie operował mocą szczytową, może się zdarzyć, że się nagrzeje ale od tego są zabezpieczenia termiczne.