serwonapęd bosch jak uruchomić??
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 paź 2009, 13:49
- Lokalizacja: Olesno
serwonapęd bosch jak uruchomić??
Witam
posiadam dwa serwomotory boscha
SD-B5.380.020-01.000 o mocy 8kW
oraz napędy do tego wraz z zasilaniem
VM60
SM25/50
to wszystko kompletne wraz se sterownikiem cnc bosch alpha 3
tylko że sterowanie cnc padło i dlatego chce uruchomić te motory
proszę o pomoc jak się ktoś orientuje jak tym zasterować
z tego co mi wiadomo to są to napędy analogowe
i steruje się je napięciem -10V/+10V tylko nie wiem w którym miejscu się podpiąć
proszę o pomoc
posiadam dwa serwomotory boscha
SD-B5.380.020-01.000 o mocy 8kW
oraz napędy do tego wraz z zasilaniem
VM60
SM25/50
to wszystko kompletne wraz se sterownikiem cnc bosch alpha 3
tylko że sterowanie cnc padło i dlatego chce uruchomić te motory
proszę o pomoc jak się ktoś orientuje jak tym zasterować
z tego co mi wiadomo to są to napędy analogowe
i steruje się je napięciem -10V/+10V tylko nie wiem w którym miejscu się podpiąć
proszę o pomoc
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 790
- Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Na forum pojawiły się informacje na temat konwertera step/dir na +-10V - ale jak będzie z niezawodnością itp nie wiem.z tego co mi wiadomo to są to napędy analogowe
i steruje się je napięciem -10V/+10V tylko nie wiem w którym miejscu się podpiąć
Sprawdzonym i pewnym sposobem będzie DSPMC
"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein
Albert Einstein
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 paź 2009, 13:49
- Lokalizacja: Olesno
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1249
- Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
- Lokalizacja: EU
będzie kicha - konwerter wykonany w piwnicy przez niewiadomo kogo.paulg pisze:ale jak będzie z niezawodnością itp nie wiem.
dokładnie tak- to broty w jedną a + to w drugą stronę??
a wartość napięcia to prędkość???
zobacz na to, przynajmniej działa jak trzeba
https://www.cnc.info.pl/topics12/dspmc- ... ight=dspmc
http://www.vitalsystem.com/web/motion/dspmc.php#Mach3
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 paź 2009, 13:49
- Lokalizacja: Olesno
a jak np podaje sygnał na serwonapęd +5V
i silnik kręci się z prędkością X
to gdy nagle zmienie mu biegunowość
to nic się nie spali albo nie uszkodzi?
bo będzie musiał wyhamować do zera i w drugą stronę
czy z tym sygnałem sterującum trzeba najpierw do zera żeby silnik się zatrzymał
i dopiero wtedy zmieniam biegunowość i do 5V???
bo chciałbym jakimś AVRem wysterować ten silnik czy to wogóle możliwe??
a jeszcze jedno takie sterowanie napędu jaki może mieć pobór prądu?
nie chodzi mi o zasilanie tylko prąd sterowania
i silnik kręci się z prędkością X
to gdy nagle zmienie mu biegunowość
to nic się nie spali albo nie uszkodzi?
bo będzie musiał wyhamować do zera i w drugą stronę
czy z tym sygnałem sterującum trzeba najpierw do zera żeby silnik się zatrzymał
i dopiero wtedy zmieniam biegunowość i do 5V???
bo chciałbym jakimś AVRem wysterować ten silnik czy to wogóle możliwe??
a jeszcze jedno takie sterowanie napędu jaki może mieć pobór prądu?
nie chodzi mi o zasilanie tylko prąd sterowania
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1249
- Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
- Lokalizacja: EU
nic sie nie uszkodzi, (tym sie martwi elektronika)a jak np podaje sygnał na serwonapęd +5V
i silnik kręci się z prędkością X
to gdy nagle zmienie mu biegunowość
to nic się nie spali albo nie uszkodzi?
da sobie radeArmin Kupski pisze:bo będzie musiał wyhamować do zera i w drugą stronę
tak ale czasy tak male ze nawet nie zmierzyszczy z tym sygnałem sterującum trzeba najpierw do zera żeby silnik się zatrzymał
i dopiero wtedy zmieniam biegunowość i do 5V???
teoretycznie możliwe, ale stracisz kilka lat zanim to zacznie działać na poziomie. avr ma za malo moc by to zrobić sensowneArmin Kupski pisze:bo chciałbym jakimś AVRem wysterować ten silnik czy to wogóle możliwe??
zależny os servowzmacniacza ale nie wielkiArmin Kupski pisze: a jeszcze jedno takie sterowanie napędu jaki może mieć pobór prądu?
nie chodzi mi o zasilanie tylko prąd sterowania
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 paź 2009, 13:49
- Lokalizacja: Olesno
to takie założenie
podaję na napę 10V
silnik ma maksymalne obroty załóżmy że w prawo
ja przekaźnikiem zmieniam biegunowość
i on nagle musi zmienić obroty w przeciwnym kierunku
przy przełanczaniu przekaźnikiem przez parę ms sterowanie wisi w powietrzu a następnie zmiana biegunowości
to on wtedy hamuje na maksa i gdy wyhamuje znowu obroty na maksa w przeciwnym kierunku??
popraw mnie jeśli coś nie tak
i rozumiem że taka zmiana dla serwo napędu to normalka
czy trzeba najpierw 0V i dopiero gdy silnik się zatrzymie to wtedy w przeciwnym kierunku
ja wiem że to wszystko ms
ale chodzi mi o to czy najpierw trzeba 0V a później dopiero -10V
czy można od razu z +10V na -10V i nic się nie spali???
sorry że tak wypytuje ale to mój pierwszy kontakt z serwonapędami
podaję na napę 10V
silnik ma maksymalne obroty załóżmy że w prawo
ja przekaźnikiem zmieniam biegunowość
i on nagle musi zmienić obroty w przeciwnym kierunku
przy przełanczaniu przekaźnikiem przez parę ms sterowanie wisi w powietrzu a następnie zmiana biegunowości
to on wtedy hamuje na maksa i gdy wyhamuje znowu obroty na maksa w przeciwnym kierunku??
popraw mnie jeśli coś nie tak
i rozumiem że taka zmiana dla serwo napędu to normalka
czy trzeba najpierw 0V i dopiero gdy silnik się zatrzymie to wtedy w przeciwnym kierunku
ja wiem że to wszystko ms
ale chodzi mi o to czy najpierw trzeba 0V a później dopiero -10V
czy można od razu z +10V na -10V i nic się nie spali???
sorry że tak wypytuje ale to mój pierwszy kontakt z serwonapędami
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 paź 2009, 13:49
- Lokalizacja: Olesno
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Niech sobie Kolega wyobrazi, że maszyna na maksymalnych posuwach wybiera wąską i głęboką kieszeń. Poza tym dobre napędy (a o takim właśnie mówimy) rozpędzają silnik do pełnej prędkości w czasie milisekund, co w praktyce oznacza, że po zmianie kierunku silnik wykonuje obrót o kąt 45 st. i już pędzi z prędkością maksymalną. Jeśli Kolega zamierza przez cały czas tak drastycznie traktować napęd, który będzie operował mocą szczytową, może się zdarzyć, że się nagrzeje ale od tego są zabezpieczenia termiczne.