serwonapęd bosch jak uruchomić??

Dyskusje dotyczące serwonapędów i napędów serwokrokowych.

Autor tematu
Armin Kupski
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 7
Rejestracja: 22 paź 2009, 13:49
Lokalizacja: Olesno

#11

Post napisał: Armin Kupski » 26 paź 2009, 09:01

rozumie wiem o co chodzi
dzięki
jak jeszcze będe miał coś to będe pytał
temat jeszcze nie zamknięty



Tagi:


olo_3
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1249
Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
Lokalizacja: EU

#12

Post napisał: olo_3 » 26 paź 2009, 09:17

Armin Kupski pisze: przy przełanczaniu przekaźnikiem przez parę ms sterowanie wisi w powietrzu a następnie zmiana biegunowości
to on wtedy hamuje na maksa i gdy wyhamuje znowu obroty na maksa w przeciwnym kierunku?
przekaźnik za wolny.
obroty zmienia się zamiana polaryzacji - nie inaczej (masz 2przewody sterujące 1 to masa (na stale) na 2 zmienia się napięcie i polaryzacja w zakresach -10V do + 10V (max obroty w lewo i max w prawo np -5V to 50% obrotów w lewo - odczytanych z tacho (lub wygenerowanych przez sterowanie na podstawie doczytow z liniałów) )
3 kabel to ekran (musi być łączy sterowanie z serwo wzmacniaczem).
i rozumiem że taka zmiana dla serwo napędu to normalka
tak
czy trzeba najpierw 0V i dopiero gdy silnik się zatrzymie to wtedy w przeciwnym kierunku
to wyjdzie samo z siebie (na dobra sprawę nie trzeba)

ale chodzi mi o to czy najpierw trzeba 0V a później dopiero -10V
czy można od razu z +10V na -10V i nic się nie spali???
j.w.

[ Dodano: 2009-10-26, 09:20 ]
ps.
serwo-wzmacniacz potrzebuje jeszcze enable - przeważnie +24vdc inaczej nigdzie nie pojedzie.
czyli do sterowania min:
enable, masa elektroniczna, analog, tacho, napięcia do serw i 24vdc
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Serwomotory / Serwonapędy / Napędy Serwokrokowe”