Strona 1 z 1

serwo lenz-a:

: 05 gru 2005, 13:01
autor: hamer
serwo lenz-a: http://automatykaonline.com.pl/wk/descprod.php?idp=159#
Global Drive -inteligentne funkcje technologiczne
Podczas konstrukcji przemiennika częstotliwości 9300 vector control konsekwentnie wdrażano wnioski wynikające z obserwacji rynku. Od automatycznego rozpoznawania parametrów silnika , poprzez wybór zintegrowanej podstawowej konfiguracji dla danego zastosowania, aż do regulowanej wektorowo bezczujnikowej pracy przemiennika. 9300 vector control oferuje grupę wysokowydajnych funkcji i właściwości zgodnie z najnowszym stanem techniki.
Przemienniki te odpowiadają za działanie i właściwości jak np.:
wybór trybu pracy
- sterowanie charakterystyki U/f do +/-0.1 Hz
- regulacja wektora pola, praca przemiennika bez sprzężenia zwrotnego
przeciążalność do 150 % już od 0.5 Hz
automatyczne rozpoznawanie parametrów silnika
wstępnie skonfigurowane funkcje technologiczne
- serowanie obrotami / momentem obrotowym
- sterowanie krokowe
- sterowanie układające
- regulacja kompensacyjna
- sprzężenie częstotliowści wiodącej
swobodnie konfigurowalne struktury bloków funkcyjnych
nakładane moduły komunikacji polowej
zintegrowany bus sytemowy



mam pytanko ...
jako że "trafił" mi się taki napęd, czy można taki serwo napęd użyć do poważnej maszynki i czy już ktoś z czymś takim miał do czynienia ...

: 09 gru 2005, 14:26
autor: anoda
Opis dotyczy układu sterowania - nic nie wiadomo z niego o silniku który chcesz użyć i zastosować, a przecież to silnik jest głownym elementem. Sterownik może sterować silnikiem np o mocy od 0,25 do 1 kW. Czyli od silnika w głownej mierze zależy do czego go będziemy wykorzystywać.

: 21 sty 2006, 22:52
autor: Hubert Kasiński
9300 Vector to przemienik o wyrafinowanych właściwościach napędowych. Możliwa jest praca w trybie krokowym, czyli typowe sterowanie takt/kierunek. Do przemienika tego możesz podłączyć standardowy silnik asynchroniczny zarówno ze sprzężeniem zwrotnym (enkoder, resolwer) jak i bez. Oczywiście można podpinać asynchroniczne (nawet do 4000 obr/min przy stałym momencie, 3*390V AC) i synchroniczne serwomotory Lenze ( z zabudowanym sprzężeniem zwrotnym. Wtedy zyskujesz wysoką dynamikę i przeciążenia momentem rzędu 300% (zależnie od silnika), tego nie oferuje żaden silnik krokowy. Mówiąc krótko, bez problemu możesz na takim napędzie wykonać kawał ciężkiej i precyzyjnej roboty, w dodatku szybko.