mirek1362 pisze: ↑26 lut 2023, 14:50
Żeby się obracał musi dostawać impuls na przemian, jeżeli niema zasilania to niema też impulsu więc stoi i trochę trzyma. pytanie yo czy możno tak zewrzeć te przewody na dłuższy czas?
Mylisz pojęcia i gadasz od rzeczy.
Kiedy masz zwarte uzwojenia, to moment wytwarza płynący w nich prąd.
Ten prąd musiał się skądś wziąć i faktycznie wziął się stąd, że wirnik poruszył się względem stojana i
zmienne pole magnetyczne zaindukowało SEM, która wymusiła przepływ prądu.
Ten prąd mógłby sobie płynąć do końca świata, gdyby uzwojenia były z nadprzewodnika, ale nie są i mają oporność, więc część prądu zamienia się w ciepło i opuszcza silnik. Aby uzupełnić ten ubytek energii wirnik musi się znowu poruszyć względem stojana, żeby strumień magnetyczny cewek uległ zmianie...
Z powyższego wynika, że żeby w rzeczywistym silniku elektrycznym z uzwojeniami posiadającymi oporność, zwarte uzwojenia dawały moment hamujący, wirnik
musi się obracać.
Może się obracać bardzo powoli, ale stać w miejscu nie może.
Nie musisz powyższego ani wiedzieć, ani rozumieć, ale powinieneś przyjąć to do wiadomości.
Zwarcie uzwojeń nie będzie trzymać wirnika w miejscu.
To co prezentujesz w tym wątku jest natomiast infantylne i głupie, bo Ty
domagasz się potwierdzenia twojej teorii,
bo chciałbyś żeby była prawdziwa. Niestety nie jest i musisz się z tym pogodzić.