
Spadek momentu na serwie.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1714
- Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
- Lokalizacja: Stargard
- Kontakt:
aż tak źle? Czy po prostu Siemens Cię delikatnie mówiąc irytuje?kamar pisze:Chwilowo przerwa w walce, pilniejsze zajęcia. Swoja drogą to krew z cementem taki Simens. W kazdym razie serwo to tylko tam gdzie absolutnie, ale to absolutnie niezbędne
ja z kolei zupełnie przeciwnie podchodzę do tematu, krokówka tylko tam gdzie trzeba ekonomicznie i tylko i wyłącznie tam

https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2920
- Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
- Lokalizacja: gdzieś
Akurat coś takiego jak serwo silnikowe jest bardzo łatwo zestroić (w porównaniu z regulatorami innych obiektów), bo jest tu znikoma inercja.
Trzeba ciut poczytać o regulatorach PID albo zawołać do pomocy człowieka, który się na tym (faktycznie) zna. Ale ze wstępnym przygotowaniem teoretycznym dasz sobie sam radę, bo to nie jest wymyślanie koła.
Jeszcze jedno. Przymierzając się do strojenia, trzeba najpierw przyjąć założenie, jaki efekt regulacji chce się uzyskać. Czy jest dopuszczalne jakieś (jakie) przeregulowanie albo mała oscylacyjność gasnąca.
Jeśli jest jakiś tryb autostrojenia, to trzeba go wykorzystać a potem ewentualnie dociągnąć do oczekiwanego ideału ręcznie.
W ogóle to optymalne najlepsze parametry dojazdowe da się policzyć na podstawie pomiarów właściwości ruchu. Ale tego byle automatyk zakładowy nie zrobi.
Trzeba ciut poczytać o regulatorach PID albo zawołać do pomocy człowieka, który się na tym (faktycznie) zna. Ale ze wstępnym przygotowaniem teoretycznym dasz sobie sam radę, bo to nie jest wymyślanie koła.
Jeszcze jedno. Przymierzając się do strojenia, trzeba najpierw przyjąć założenie, jaki efekt regulacji chce się uzyskać. Czy jest dopuszczalne jakieś (jakie) przeregulowanie albo mała oscylacyjność gasnąca.
Jeśli jest jakiś tryb autostrojenia, to trzeba go wykorzystać a potem ewentualnie dociągnąć do oczekiwanego ideału ręcznie.
W ogóle to optymalne najlepsze parametry dojazdowe da się policzyć na podstawie pomiarów właściwości ruchu. Ale tego byle automatyk zakładowy nie zrobi.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 403
- Rejestracja: 06 mar 2012, 13:25
- Lokalizacja: Częstochowa
Siemens Masterdrives MC to bardzo dobre napędy.
Fakt – trzeba znać się na ich konfiguracji. Teraz Kolega ma przedsmak tego, co z nimi przeżyłem ja – elektroniczny jednokomórkowiec.
W tym strojeniu (pod LinuxCNC jako tako), od razu mówiłem, że nie pomogę, bo sam bym chętnie się tego nauczył uczciwie robić od kogoś – nie za darmo.
Gdy Kolega opanuje ten temat – złoży maszynę na servach – poużywa – to przestanie pisać takie rzeczy – wówczas silniki krokowe będą denerwować.
Pozdrawiam
Fakt – trzeba znać się na ich konfiguracji. Teraz Kolega ma przedsmak tego, co z nimi przeżyłem ja – elektroniczny jednokomórkowiec.
W tym strojeniu (pod LinuxCNC jako tako), od razu mówiłem, że nie pomogę, bo sam bym chętnie się tego nauczył uczciwie robić od kogoś – nie za darmo.
Gdy Kolega opanuje ten temat – złoży maszynę na servach – poużywa – to przestanie pisać takie rzeczy – wówczas silniki krokowe będą denerwować.
Pozdrawiam
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 16284
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Może i dobre ale nie odpowiada mi ich filozofia strojenia. Lenza odpala od strzału daje jeździćhecza pisze:Siemens Masterdrives MC to bardzo dobre napędy.
z panelu i poustawiać co się chce. To cholerstwo oporne zanim dojdzie do sterowania. Serwisant Siemensa jak usłyszał jaki typ to się wycofał z pomocy.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 403
- Rejestracja: 06 mar 2012, 13:25
- Lokalizacja: Częstochowa
Wiesz – są tokarze i Tokarze – tak samo pewnie jest z serwisantami.kamar pisze: Serwisant Siemensa jak usłyszał jaki typ to się wycofał z pomocy.
Ta seria napędów jest już wycofana z produkcji, ale serwis jest gwarantowany do chyba 2020 roku.
Moje napędy dostrajał mi chłopak bezpośrednio po studiach – co prawda kończył je w Niemczech, ale nie był żadnym serwisantem Siemensa, więc wiedza ta nie jest chyba dla człowieka z branży jakąś tajemną.
Mam starą wytaczarkę z płaskim łożem, śrubami trapezowymi i odpowiednio ciężkim stołem, więc gdy zrobi się zdecydowanie cieplej to spróbuję jaki to ból ciągać takie ciężary.

Serwisanci - jak jutro będę miał dobry humor to może podzwonię i się z nich pośmieję.

Pozdrawiam