Spalony silnik w pompie grundfos
: 29 lip 2018, 12:37
W pompie do wody, która akurat jest przy tej pogodzie bardzo potrzebna, padł silnik. Jest to element typu
MG80C2 - 19FT100 - H3
Padła jedna faza na zasilaniu, silnik stanął, a fabrycznie nie posiada żadnego zabezpieczenia, więc się spalił. Na gwałt muszę wymienić, a nie wiem, czy ten da się przewinąć, bo wygląda na jednorazówkę. Nawet obudowa jest ślepa, bo otwierana tylko z jednej strony, więc ani dostępu, ani wyprasować stojan.
Miał już ktoś do czynienia z silnikami tej serii? Da się to naprawić, albo zastąpić jakimś innym silnikiem?
Dane elektryczne
Typ silnika MG80C2-19FT100-H3
IE Efficiency class IE3
Nominalna moc silnika - P2 1.1 kW
Częstotliwość podstawowa 50 Hz
Napięcie nominalne 3 x 220-240 D/380-415 Y V
Prąd znamionowy 4.35/2.50 A
Max. zużycie prądu 5.75/3.3 A
Prąd uruchomienia 450-500 %
Prędkość nominalna 2855 obr/min
Rodzaj ochrony (IEC 34-5) IP54
Klasa izolacji (IEC 85) F
Zabezpieczenie silnika BRAK
Zabezpieczenie termiczne zewn.
Średnica wału oryginału, to 19 mm (sprawa do obejścia, bo jest tam mocowanie w postaci zacisku i przetyczki), a otwory mocowania kołnierza 100 mm. Jestem skazany na poszukiwanie oryginału, czy da radę zastąpić silnik jakimś innym?
MG80C2 - 19FT100 - H3
Padła jedna faza na zasilaniu, silnik stanął, a fabrycznie nie posiada żadnego zabezpieczenia, więc się spalił. Na gwałt muszę wymienić, a nie wiem, czy ten da się przewinąć, bo wygląda na jednorazówkę. Nawet obudowa jest ślepa, bo otwierana tylko z jednej strony, więc ani dostępu, ani wyprasować stojan.
Miał już ktoś do czynienia z silnikami tej serii? Da się to naprawić, albo zastąpić jakimś innym silnikiem?
Dane elektryczne
Typ silnika MG80C2-19FT100-H3
IE Efficiency class IE3
Nominalna moc silnika - P2 1.1 kW
Częstotliwość podstawowa 50 Hz
Napięcie nominalne 3 x 220-240 D/380-415 Y V
Prąd znamionowy 4.35/2.50 A
Max. zużycie prądu 5.75/3.3 A
Prąd uruchomienia 450-500 %
Prędkość nominalna 2855 obr/min
Rodzaj ochrony (IEC 34-5) IP54
Klasa izolacji (IEC 85) F
Zabezpieczenie silnika BRAK
Zabezpieczenie termiczne zewn.
Średnica wału oryginału, to 19 mm (sprawa do obejścia, bo jest tam mocowanie w postaci zacisku i przetyczki), a otwory mocowania kołnierza 100 mm. Jestem skazany na poszukiwanie oryginału, czy da radę zastąpić silnik jakimś innym?