Strona 1 z 1

Spalony silnik w pompie grundfos

: 29 lip 2018, 12:37
autor: BKK
W pompie do wody, która akurat jest przy tej pogodzie bardzo potrzebna, padł silnik. Jest to element typu
MG80C2 - 19FT100 - H3
Padła jedna faza na zasilaniu, silnik stanął, a fabrycznie nie posiada żadnego zabezpieczenia, więc się spalił. Na gwałt muszę wymienić, a nie wiem, czy ten da się przewinąć, bo wygląda na jednorazówkę. Nawet obudowa jest ślepa, bo otwierana tylko z jednej strony, więc ani dostępu, ani wyprasować stojan.
Miał już ktoś do czynienia z silnikami tej serii? Da się to naprawić, albo zastąpić jakimś innym silnikiem?
Dane elektryczne
Typ silnika MG80C2-19FT100-H3
IE Efficiency class IE3
Nominalna moc silnika - P2 1.1 kW
Częstotliwość podstawowa 50 Hz
Napięcie nominalne 3 x 220-240 D/380-415 Y V
Prąd znamionowy 4.35/2.50 A
Max. zużycie prądu 5.75/3.3 A
Prąd uruchomienia 450-500 %
Prędkość nominalna 2855 obr/min
Rodzaj ochrony (IEC 34-5) IP54
Klasa izolacji (IEC 85) F
Zabezpieczenie silnika BRAK
Zabezpieczenie termiczne zewn.
Średnica wału oryginału, to 19 mm (sprawa do obejścia, bo jest tam mocowanie w postaci zacisku i przetyczki), a otwory mocowania kołnierza 100 mm. Jestem skazany na poszukiwanie oryginału, czy da radę zastąpić silnik jakimś innym?

Re: Spalony silnik w pompie grundfos

: 31 lip 2018, 08:26
autor: noel20
O masz:
https://www.ebmia.pl/silnik-11280012019g-p-39016.html
typ71.
Kołnierz, średnica wału, obroty i moc pasują. Całkiem standardowy silnik.

Re: Spalony silnik w pompie grundfos

: 31 lip 2018, 10:25
autor: pioterek
Tylko jeszcze oś nie taka. Nie rozkręcałem tego więć jeżeli wstawisz zdjęcia wnętrza silnika to można będzie ocenić.

Re: Spalony silnik w pompie grundfos

: 16 sie 2018, 12:11
autor: BKK
Właśnie wyszło, że nie taki standardowy. Standardowy, to klasa IE1. Ten spalony, to klasa IE2/IE3. Standardowy, to praca S1. Spalony, to klasa S3, czyli do pracy ciągłej. Nie wiem, jak ważne są te różnice w tym zastosowaniu, ale nie mogłem się dogadać z handlowcami, między innymi z EBMiA. Na szczęście na ten moment udało się naprawić tamten silnik, a nawet poprawić jego stan, gdyż oryginał był wykonany bardzo "ekonomicznie". Brakowało przekładek, była to jednorazówka. W tej chwili pracuje bez zastrzeżeń, niemniej sprawę jeszcze podrążę na wszelki wypadek.