Strona 1 z 1

Problem z podłączeniem silnika

: 10 lip 2018, 20:58
autor: fenderix
Obrazek
Panowie ratunku !
Mamy silnik (tabliczka na zdjęciu ).
Sytuacja wygląda tak ,że nie mogę go ogarnąć :D .
Na stykach 1 - 2 była zworka zdjąłem ją do pomiarów.
Pomierzyłem opór ( miernik ustawiony na 200 )
Pomiędzy stykami
1-2 0,23
1-3 0,34
1-4 0,48
2-3 0,18
2-4 0,34
3-4 0,44
I pytania są trzy - gdzie podłączyć kondensator?
Gdzie podłączyć zasilanie ?
I trzy jak podłączyć wyłącznik ( taki z magnesem chyba :D z podtrzymaniem )
Pozdrawiam ! Za pomocne wiadomości oferuję korespondencyjnie :D w sensie paczką.
Obrazek

Obrazek

Re: Problem z podłączeniem silnika

: 11 lip 2018, 13:01
autor: Majstarek
Wujek google podpowiada....
https://www.google.pl/search?q=schemat+ ... zAB#imgrc=_

W praktyce uzwojenie główne ma mniejszy opór, do drugiego uzwojenia( rozruchowego) szeregowo podłącza się kondensator. Oczywiście schemat przykładowy...

Re: Problem z podłączeniem silnika

: 11 lip 2018, 15:21
autor: fenderix
Dzięki Ci wielkie ! Wieczorem podłączę i obadam czy ruszy ;) Jaką wódkę pije ?

Re: Problem z podłączeniem silnika

: 11 lip 2018, 21:32
autor: fenderix
Sytuacja wygląda tak - przy kondensatorze 35 uF nie ma siły wystartować a przy 80uF grzeje się baaaardzo. Coś pośredniego szukać ?

Re: Problem z podłączeniem silnika

: 11 lip 2018, 22:04
autor: Majstarek
Spróbuj zamienić uzwojenia, albo podłącz kondensator 50 do 60 µF. Jak sie grzeje, to możliwe że działa cały czas na rozruchu a kondensator podłączony jest do uzwojenia głównego.

Re: Problem z podłączeniem silnika

: 12 lip 2018, 07:07
autor: fenderix
O tym nie pomyślałem. A podpowiesz mi jak wyłącznik taki jak w linku ?

Z niego wychodzą trzy przewody. Jak przytrzymam zielony to oczywiście działa ale nie "chwyta. Jak wykorzystać ten trzeci przewód ? A i nie jest on przewodem ochronnym.