Witam potrzebuję pomocy z uruchomieniem tego silnika (podpiąć pod 230 )
Silnik od pralki
jak uruchomić
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4419
- Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik od pralki
Poszukaj informacji na elektroda.pl, takie silniki są trochę dziwnie zbudowane. Mają podwójne uzwojenia do wolnych i szybkich obrotów czy cuś. Da się zasilić bezpośrednio z 230V ale trzeba wiedzieć który przewód do czego jest.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1113
- Rejestracja: 15 sie 2017, 08:03
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Silnik od pralki
Jakie jest Twoje pojęcie o elektryce? Ten silnik nie jest skomplikowany w podłączeniu. Jeśli nie masz obycia z prądem oddaj to komuś, kto ogarnia tematy elektryczne.
Takie silniki nie mają podwójnych uzwojeń, proszę nie wprowadzać w błąd. Regulacja obrotów zazwyczaj jest realizowana fazowo, poprzez triak.
Pozdrawiam.
Takie silniki nie mają podwójnych uzwojeń, proszę nie wprowadzać w błąd. Regulacja obrotów zazwyczaj jest realizowana fazowo, poprzez triak.
Pozdrawiam.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4419
- Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik od pralki
To wyjaśnij po co jest tam przynajmniej 9 kabli???
W zwykłym silniku z oddzielnymi uzwojeniami stojana i wirnika byłoby 4. Tutaj muszą być podwójnie i jeszcze jest tacho czy jak się tam to zwie.
Triakiem to się steruje silniki o uzwojeniu wspólnym, z dwoma kablami zasilającymi. Tutaj jest to bardziej skomplikowane.
W zwykłym silniku z oddzielnymi uzwojeniami stojana i wirnika byłoby 4. Tutaj muszą być podwójnie i jeszcze jest tacho czy jak się tam to zwie.
Triakiem to się steruje silniki o uzwojeniu wspólnym, z dwoma kablami zasilającymi. Tutaj jest to bardziej skomplikowane.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1113
- Rejestracja: 15 sie 2017, 08:03
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Silnik od pralki
Jak już pisałem nie jest to skomplikowane, trzeba mieć tylko jakieś pojęcie:
2 przewody - uzwojenie stojana
2 przewody - uzwojenie wirnika (szczotki)
2 przewody - tachoprądnica
2 przewody - termistor silnika
1 przewód - potencjał obudowy (BPW).
(podana przeze mnie kolejność jest przypadkowa i na pewno nie pokrywa się z kolejnością przewodów w złączu silnika)
Autora tematu interesują pierwsze dwie pary, reszty raczej nie wykorzysta.
Uzwojenia nawet jeśli są podwójne to ich konce uzwojeń są łączone w silniku i nie wychodzą na złącze. Robiłem kiedyś wentylator z regulacją obrotów na triaku z takiego silnika i fajnie to chodziło a wcale skomplikowane nie było. Jeśli nie wierzysz to ściągnij sobie schemat byle jakiej pralki automatycznej i poczytaj go. Tam masz wszystko ładnie narysowane.
Pozdrawiam.
2 przewody - uzwojenie stojana
2 przewody - uzwojenie wirnika (szczotki)
2 przewody - tachoprądnica
2 przewody - termistor silnika
1 przewód - potencjał obudowy (BPW).
(podana przeze mnie kolejność jest przypadkowa i na pewno nie pokrywa się z kolejnością przewodów w złączu silnika)
Autora tematu interesują pierwsze dwie pary, reszty raczej nie wykorzysta.
Uzwojenia nawet jeśli są podwójne to ich konce uzwojeń są łączone w silniku i nie wychodzą na złącze. Robiłem kiedyś wentylator z regulacją obrotów na triaku z takiego silnika i fajnie to chodziło a wcale skomplikowane nie było. Jeśli nie wierzysz to ściągnij sobie schemat byle jakiej pralki automatycznej i poczytaj go. Tam masz wszystko ładnie narysowane.
Pozdrawiam.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4419
- Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik od pralki
Są różne te silniki, ale faktycznie przy 9 przewodach wydaje się logiczne że to tacho i termistor. Z drugiej strony trochę za grube te przewody od termistora i tacho.
Pasowałoby zmierzyć rezystancję i będzie wiadomo na 100% które to uzwojenia a który termistor i tacho.
Jeśli jest jak Robert_K pisze, to na allegro są po 30zł regulatory obrotów ponad 1kW. Można nimi wygodnie regulować w zakresie 20-100% prędkość obrotową. Tylko trzeba zamontować w dużej puszce elektrycznej. Żeby chłodzenie było i izolacja. Identyczne rozwiązanie mam w mini tokarce, tylko silnik mniejszy.
U mnie leży podobny, ale nie miałem pomysłu jak go porządnie przymocować do płaskiej powierzchni za to głupie mocowanie pralkowo-boczne
Pasowałoby zmierzyć rezystancję i będzie wiadomo na 100% które to uzwojenia a który termistor i tacho.
Jeśli jest jak Robert_K pisze, to na allegro są po 30zł regulatory obrotów ponad 1kW. Można nimi wygodnie regulować w zakresie 20-100% prędkość obrotową. Tylko trzeba zamontować w dużej puszce elektrycznej. Żeby chłodzenie było i izolacja. Identyczne rozwiązanie mam w mini tokarce, tylko silnik mniejszy.
U mnie leży podobny, ale nie miałem pomysłu jak go porządnie przymocować do płaskiej powierzchni za to głupie mocowanie pralkowo-boczne