Silnik od pralki

jak uruchomić

Dyskusje dotyczące silników elektrycznych i falowników.

Autor tematu
Drzymek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 04 kwie 2018, 21:03

Silnik od pralki

#1

Post napisał: Drzymek » 04 kwie 2018, 21:12

Witam potrzebuję pomocy z uruchomieniem tego silnika :D (podpiąć pod 230 )

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik od pralki

#2

Post napisał: strikexp » 04 kwie 2018, 21:28

Poszukaj informacji na elektroda.pl, takie silniki są trochę dziwnie zbudowane. Mają podwójne uzwojenia do wolnych i szybkich obrotów czy cuś. Da się zasilić bezpośrednio z 230V ale trzeba wiedzieć który przewód do czego jest.


Robert_K
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1113
Rejestracja: 15 sie 2017, 08:03
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Silnik od pralki

#3

Post napisał: Robert_K » 04 kwie 2018, 22:49

Jakie jest Twoje pojęcie o elektryce? Ten silnik nie jest skomplikowany w podłączeniu. Jeśli nie masz obycia z prądem oddaj to komuś, kto ogarnia tematy elektryczne.

Takie silniki nie mają podwójnych uzwojeń, proszę nie wprowadzać w błąd. Regulacja obrotów zazwyczaj jest realizowana fazowo, poprzez triak.

Pozdrawiam.


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik od pralki

#4

Post napisał: strikexp » 04 kwie 2018, 23:02

To wyjaśnij po co jest tam przynajmniej 9 kabli???
W zwykłym silniku z oddzielnymi uzwojeniami stojana i wirnika byłoby 4. Tutaj muszą być podwójnie i jeszcze jest tacho czy jak się tam to zwie.
Triakiem to się steruje silniki o uzwojeniu wspólnym, z dwoma kablami zasilającymi. Tutaj jest to bardziej skomplikowane.


Robert_K
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1113
Rejestracja: 15 sie 2017, 08:03
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Silnik od pralki

#5

Post napisał: Robert_K » 04 kwie 2018, 23:46

Jak już pisałem nie jest to skomplikowane, trzeba mieć tylko jakieś pojęcie:

2 przewody - uzwojenie stojana
2 przewody - uzwojenie wirnika (szczotki)
2 przewody - tachoprądnica
2 przewody - termistor silnika
1 przewód - potencjał obudowy (BPW).
(podana przeze mnie kolejność jest przypadkowa i na pewno nie pokrywa się z kolejnością przewodów w złączu silnika)

Autora tematu interesują pierwsze dwie pary, reszty raczej nie wykorzysta.


Uzwojenia nawet jeśli są podwójne to ich konce uzwojeń są łączone w silniku i nie wychodzą na złącze. Robiłem kiedyś wentylator z regulacją obrotów na triaku z takiego silnika i fajnie to chodziło a wcale skomplikowane nie było. Jeśli nie wierzysz to ściągnij sobie schemat byle jakiej pralki automatycznej i poczytaj go. Tam masz wszystko ładnie narysowane.

Pozdrawiam.


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik od pralki

#6

Post napisał: strikexp » 05 kwie 2018, 00:18

Są różne te silniki, ale faktycznie przy 9 przewodach wydaje się logiczne że to tacho i termistor. Z drugiej strony trochę za grube te przewody od termistora i tacho.
Pasowałoby zmierzyć rezystancję i będzie wiadomo na 100% które to uzwojenia a który termistor i tacho.
Jeśli jest jak Robert_K pisze, to na allegro są po 30zł regulatory obrotów ponad 1kW. Można nimi wygodnie regulować w zakresie 20-100% prędkość obrotową. Tylko trzeba zamontować w dużej puszce elektrycznej. Żeby chłodzenie było i izolacja. Identyczne rozwiązanie mam w mini tokarce, tylko silnik mniejszy.

U mnie leży podobny, ale nie miałem pomysłu jak go porządnie przymocować do płaskiej powierzchni za to głupie mocowanie pralkowo-boczne :D

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Elektryczne / Falowniki”