Strona 1 z 2

Podłączenie falownika INVT GD10 1F do silnika 230v

: 23 paź 2017, 18:56
autor: wazwa
Witam
Prosiłbym o pomoc w podłączeni falownika INVT GD10-1R5G-S2-B 1,5kW 1F do silnika 230V 1.5kw z dwoma kondensatorami. Gdzie wpiąć wyprowadzenia falownika? Myślałem o wypięciu kondensatorów i połączyć silnik w trójkąt. Nie wiem czy dobrze myślę choć mam przeczucie że porwałem się z motykom na słońce :oops: Po niżej tabliczka silnika i prosty schemat połączeń w puszce silnika

: 23 paź 2017, 20:30
autor: adam Fx
A czemu próbujesz podpinać silnik 1F sprzedaj /wymień na 3F z możliwością pracy trójkąt 220V
specem nie jestem ale ale nigdy silnika 1F nie podłączałem w konfiguracji 3F bo podobo sa inaczej uzwojenia obliczone dla silników 1F i dla 3F (dlatego jak silnik 3F zepniemy nawet z kondensatorami to nie uzyskamy parametrów z tabliczki a nawet silnik może się znacząco grzać.
do czego takie silinik i falownik skalarny? do wentylatora?

: 24 paź 2017, 20:54
autor: wazwa
Falownik miałem więc dokupiłem silnik 1F. Moje błędne myślenie zamiast zgłębić temat podjąłem pochopną decyzje. Będę musiał ten sprzedać lub zamienić na 3F. Falownik jest skalarny choć są lepsze ma służyć do regulacji obrotów w niewielkiej szlifierce taśmowej.

: 24 paź 2017, 22:05
autor: Steryd
da się sprawdzić, czy ten silnik jest nawinięty symetrycznie. Z tego co widać są trzy niezależne uzwojenia, wiec jest spora szansa, że nikt nie kombinował pod 1 fazę, tylko dał kondensatory do silnika 3 fazowego.. Tylko by jeszcze trzeba było ograniczyć napięcie na falowniku pewnie do 110V.

: 25 paź 2017, 06:17
autor: pioterek
To wstaw te zdjęcie na którym widać konstrukcję uzwojenia, bo po tym da się ocenić jakie ono jest czy jedno czy trój-fazowe. Po przewodach zaciskowych wygląda na to, że możesz mieć rację.
Obrazek

Tylko jeszcze zanim zaczniesz rozkręcać silnik to pozdejmuj blaszki, odczep przewody i zmierz rezystancję jaka jest , oraz opisz pomiędzy jakimi stykami. Przy rozkręcaniu trzeba delikatnie postępować, żeby nie uszkodzić ewentualnego wyłącznika odśrodkowego który jest montowany w jedno fazowych silnikach. Nie wiemy dokładnie z czym mamy do czynienia.

: 25 paź 2017, 20:14
autor: wazwa
W najbliższej wolnej chwili rozkręcę silnik i zrobię foto, jeszcze zapytam sprzedawce czy da się podpiąć ten silnik do falownika 1F.

: 25 paź 2017, 20:39
autor: adam Fx
Albo zapytaj czy nie wymieni na 3F zanim rozkręcisz

: 31 paź 2017, 19:45
autor: wazwa
Wymienić raczej nie bo kupiony 4 miesiące temu. Cudem dodzwoniłem się do sprzedawcy który powiedział że się da podpiąć tylko "ponieważ w silniku jest wyłącznik odśrodkowy który steruje prądem rozruchu silnik trzeba będzie to jakoś ustawić w falownik i najlepiej skontaktować się z producentem falownika" no i tak wiem że nic niewidem. Sprzedawca umył ręce trudno go winić ze jest sprzedawcą chyba jednak najprostszym rozwiązanie to kupić inny silnik a ten zostawić na inny projekt.

: 31 paź 2017, 20:12
autor: adam Fx
wazwa pisze:kupić inny silnik a ten zostawić na inny projekt.
albo wystawić na olx jako nowy z gwarancja i sprzedać o 20zł taniej .

: 01 lis 2017, 20:12
autor: pioterek
wazwa pisze:" no i tak wiem że nic niewidem
Ja też nic nie wiem, nadal brak opisu pomiędzy jakimi stykami jakie są oporności uzwojeń. Ponieważ nie zostało to zrobione, to nadal nie wiadomo jaki to jest ten silnik. Zresztą falownik opisany na stronie
https://www.ebmia.pl/falowniki-invt-goo ... _3904.html
może być zasilany z jedno albo trójfazowej sieci, jednak silnik ma mieć trójfazowy, ( wynika z Rysunku 3-3 Połączenia obwodu głównego(prądowego) do ściągnięcia ze strony) chyba co?.
wazwa pisze:chyba jednak najprostszym rozwiązanie to kupić inny silnik a ten...
Jeżeli jest to fabrycznie silnik jedno fazowy, to lepiej odpuścić sobie jego współpracę z falownikiem. Tylko czy ten sprzedawca wiedział o czym rozmawia, czy tak jak my tutaj wiemy, że nic nie wiemy.