Podłączenie falownika INVT GD10 1F do silnika 230v
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 55
- Rejestracja: 07 lut 2010, 12:23
- Lokalizacja: Tarnów
Podłączenie falownika INVT GD10 1F do silnika 230v
Witam
Prosiłbym o pomoc w podłączeni falownika INVT GD10-1R5G-S2-B 1,5kW 1F do silnika 230V 1.5kw z dwoma kondensatorami. Gdzie wpiąć wyprowadzenia falownika? Myślałem o wypięciu kondensatorów i połączyć silnik w trójkąt. Nie wiem czy dobrze myślę choć mam przeczucie że porwałem się z motykom na słońce Po niżej tabliczka silnika i prosty schemat połączeń w puszce silnika
Prosiłbym o pomoc w podłączeni falownika INVT GD10-1R5G-S2-B 1,5kW 1F do silnika 230V 1.5kw z dwoma kondensatorami. Gdzie wpiąć wyprowadzenia falownika? Myślałem o wypięciu kondensatorów i połączyć silnik w trójkąt. Nie wiem czy dobrze myślę choć mam przeczucie że porwałem się z motykom na słońce Po niżej tabliczka silnika i prosty schemat połączeń w puszce silnika
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 5562
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
A czemu próbujesz podpinać silnik 1F sprzedaj /wymień na 3F z możliwością pracy trójkąt 220V
specem nie jestem ale ale nigdy silnika 1F nie podłączałem w konfiguracji 3F bo podobo sa inaczej uzwojenia obliczone dla silników 1F i dla 3F (dlatego jak silnik 3F zepniemy nawet z kondensatorami to nie uzyskamy parametrów z tabliczki a nawet silnik może się znacząco grzać.
do czego takie silinik i falownik skalarny? do wentylatora?
specem nie jestem ale ale nigdy silnika 1F nie podłączałem w konfiguracji 3F bo podobo sa inaczej uzwojenia obliczone dla silników 1F i dla 3F (dlatego jak silnik 3F zepniemy nawet z kondensatorami to nie uzyskamy parametrów z tabliczki a nawet silnik może się znacząco grzać.
do czego takie silinik i falownik skalarny? do wentylatora?
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4147
- Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
da się sprawdzić, czy ten silnik jest nawinięty symetrycznie. Z tego co widać są trzy niezależne uzwojenia, wiec jest spora szansa, że nikt nie kombinował pod 1 fazę, tylko dał kondensatory do silnika 3 fazowego.. Tylko by jeszcze trzeba było ograniczyć napięcie na falowniku pewnie do 110V.
Można?
Morzna!!!
Morzna!!!
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
To wstaw te zdjęcie na którym widać konstrukcję uzwojenia, bo po tym da się ocenić jakie ono jest czy jedno czy trój-fazowe. Po przewodach zaciskowych wygląda na to, że możesz mieć rację.
Tylko jeszcze zanim zaczniesz rozkręcać silnik to pozdejmuj blaszki, odczep przewody i zmierz rezystancję jaka jest , oraz opisz pomiędzy jakimi stykami. Przy rozkręcaniu trzeba delikatnie postępować, żeby nie uszkodzić ewentualnego wyłącznika odśrodkowego który jest montowany w jedno fazowych silnikach. Nie wiemy dokładnie z czym mamy do czynienia.
Tylko jeszcze zanim zaczniesz rozkręcać silnik to pozdejmuj blaszki, odczep przewody i zmierz rezystancję jaka jest , oraz opisz pomiędzy jakimi stykami. Przy rozkręcaniu trzeba delikatnie postępować, żeby nie uszkodzić ewentualnego wyłącznika odśrodkowego który jest montowany w jedno fazowych silnikach. Nie wiemy dokładnie z czym mamy do czynienia.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 55
- Rejestracja: 07 lut 2010, 12:23
- Lokalizacja: Tarnów
Wymienić raczej nie bo kupiony 4 miesiące temu. Cudem dodzwoniłem się do sprzedawcy który powiedział że się da podpiąć tylko "ponieważ w silniku jest wyłącznik odśrodkowy który steruje prądem rozruchu silnik trzeba będzie to jakoś ustawić w falownik i najlepiej skontaktować się z producentem falownika" no i tak wiem że nic niewidem. Sprzedawca umył ręce trudno go winić ze jest sprzedawcą chyba jednak najprostszym rozwiązanie to kupić inny silnik a ten zostawić na inny projekt.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 5562
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
albo wystawić na olx jako nowy z gwarancja i sprzedać o 20zł taniej .wazwa pisze:kupić inny silnik a ten zostawić na inny projekt.
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Ja też nic nie wiem, nadal brak opisu pomiędzy jakimi stykami jakie są oporności uzwojeń. Ponieważ nie zostało to zrobione, to nadal nie wiadomo jaki to jest ten silnik. Zresztą falownik opisany na stroniewazwa pisze:" no i tak wiem że nic niewidem
https://www.ebmia.pl/falowniki-invt-goo ... _3904.html
może być zasilany z jedno albo trójfazowej sieci, jednak silnik ma mieć trójfazowy, ( wynika z Rysunku 3-3 Połączenia obwodu głównego(prądowego) do ściągnięcia ze strony) chyba co?.
Jeżeli jest to fabrycznie silnik jedno fazowy, to lepiej odpuścić sobie jego współpracę z falownikiem. Tylko czy ten sprzedawca wiedział o czym rozmawia, czy tak jak my tutaj wiemy, że nic nie wiemy.wazwa pisze:chyba jednak najprostszym rozwiązanie to kupić inny silnik a ten...