Tak, jak zablokujesz wał silnika to przy braku odpowiedniego zabezpieczenia spalisz silnik.
Cytując z linku który Ci podawałem:
"Moc elektryczna pobierana przez silnik w stanie zwarcia jest w całości zamieniana na ciepło (moc mechaniczna nie jest wydawana, ponieważ wirnik się nie obraca)."
Możesz chyba sobie wyobrazić co dzieje się z silnikiem 75kW zamienionym w grzałkę o mocy 75kW?(w praktyce większej, bo popłyną większe prądy).
Jak korzystać? Przede wszystkim rozsądnie- zwiększona moc, to krótsze życie izolacji uzwojeń ze względu na wzrost temperatury uzwojeń.
Rozważasz to dla silnika o mocy 75kW czy np. 2,2kW? Bo jak dla maleństwa, to ekonomiczniej będzie zmienić silnik na mocniejszy, przy dużych mocach, "wyciskanie" dodatkowych kW zaczyna mieć sens ze względu na koszty wymiany silnika na większy.
Kolejna sprawa na jaki wzrost mocy liczysz? 2% czy 40%?
Generalnie należałoby zacząć od takiej analizy:
-jakiego procentowo wzrostu mocy oczekuję
-czy wzrost ma być przez 100% czasu czy okresowy
-zajrzenie do noty katalogowej silnika i sprawdzenie co producent mówi na temat swojego silnika.
Tj. dopuszczalne przeciążenia, prądy, temperatury uzwojeń itd. Sprawdzenie czy silnik jest przeznaczony do pracy S1 (praca ciągła), czy coś np. od S6 w górę.
Tu masz wzory związane z mocą silnika elektrycznego w powiązaniu z temperaturą uzwojeń:
http://zuime.republika.pl/pdf/prj/prj_rodz_pracy.pdf
Przykładowe temperatury uzwojeń silników różnej mocy względem obciążenia i co nie co o samym SF:
http://www.avonmore-electrical.com/cont ... t%20do.pdf