Strona 1 z 1

Falownik dobór

: 26 lut 2017, 13:08
autor: rysmen
Witam koledzy jako że nigdy nie miałem do czynienia z falownikami to proszę was o pomoc.
Mam motoreduktor silnik 3 fazowy 0,75Kw i potrzebuje do niego właśnie falownik, jaki mam szukać? Mam jeden wymóg musi mieć potencjometr. Prosze o pomoc link :smile:

: 26 lut 2017, 13:44
autor: Majstarek
W pracy nie spotkałem falownika, do którego nie da się podłączyć potencjometru. Czyli kolego, prawie każdy falownik 0.75kW spełnia twoje kryteria...np.:
https://www.sklepfalowniki.pl/falowniki ... Sort=price
http://www.sklep.zeltech.pl/pl/p/Falown ... 07-SBE/106

Nie określiłeś rodzaju zasilania...

: 26 lut 2017, 14:04
autor: atlc
Zacząć trzeba od tego jakie parametry są na tabliczce znamionowej silnika.
Jeśli zasilanie 220/380 V lub 230/400 V to dowolnie - falownik jedno- lub trójfazowy.
Jeśli tylko 380 V lub 400 V to falownik trójfazowy.
Tak samo w przypadku wyższych napięć.

: 26 lut 2017, 18:13
autor: druid07
Witam, zwróć uwagę że jeżeli planujesz zasilić falownik 1f 230VAC to dobierając falownik musisz podłaczyć do niego silnik w trójką (na wyjsciu z faliwnika 3 x 230VAC). Aha niektóre z falowników mają wbudowany lokalny potencjometr, więc nie ma koniecznosci podłaczania dodatkowego POT pod zaciski sterujace. Ogólnie sprawa sterowania silnik/falownik nie jest kosmiczna ale trzeba troche poczytać i prawidłowo sparametryzować falownik do wskazanej aplikacji. Jeszcze jedno - podaj do jakiej aplikacji potrzebujesz falownik - kwestia doboru - falownik skalarny / wektorowy. Paweł

: 28 lut 2017, 18:00
autor: rysmen
Na tabliczce jest 230-380V i wolał bym by było 230V bo prościej z prądem.
druid07 pisze: Jeszcze jedno - podaj do jakiej aplikacji potrzebujesz falownik - kwestia doboru - falownik skalarny / wektorowy. Paweł
Jest to silnik z przekładnią kątową :wink:

: 28 lut 2017, 21:57
autor: druid07
Witam, jeżeli mowa o motoreduktorze to przypuszczam, że chodzi o jakiś transporter. Jeżeli układ ma lekki rozruch to należy dobrać falownik skalarny (aplikacje transporterów, pomp, wentylatorów). Jezeli ma mieć wbudowany POT i ma być sterowany lokalnie z panelu ja preferuje falowniki Omrona . Spójrz na modele z starszej serii Omron VS mini J7 - CIMR-J7AZB0P7 1,1 / 0,75kW 230VAC. Zawsze można podpiąc zewnetrzny POT - popatrz np falowniku Yaskawa J1000, Omron MX (nowsze serie). Jak masz jakies szczegolowe pytania to pisz PW. Pozdrawiam. Paweł

: 09 maja 2017, 22:07
autor: KarolpogodA
Z tym transporterem to nie zawsze jest tak kolorowo. Nie do końca muszę się zgodzić z tym sterowaniem skalarnym. Owszem jeśli układ jest tylko i wyłącznie pracujący na nominalnych obrotach, z małym obciążeniem rozruchowym to owszem. Jednak gdy zależy nam na szerszej charakterystyce pracy z zachowaniem momentu przy niskich częstotliwościach powinno się wybrać falownik z trybem wektorowym. Jednak przy małej częstotliwości należy zadbać również o obce chłodzenie. W trybie wektorowym falownik mocno traktuje prądem silnik, a małe obroty nie sprzyjają chłodzeniu z wentylatora na wale.
No wszystko zależy również jak koledzy pisali od aplikacji.
Piszesz również o przekładni kątowej. Masz na myśli przekładnie ślimakową czy inną. Pytam, bo na ślimakowej masz około 60% sprawności, reszta straty.

: 09 maja 2017, 22:22
autor: strikexp
W dużych silnikach przemysłowych stosuje się drugi mniejszy silnik z wentylatorem. Polecam nawet kupić za 30zł mały wentylatorek na 230V. Niestety dużo to nie da, ponieważ obudowa skutecznie będzie broniła wnętrze silnika przed zewnętrznym chłodzeniem.

: 10 maja 2017, 01:48
autor: RomanJ4
Szanowny kolego obce chłodzenie stosuje się nie dlatego, że ma wnikać do wnętrza(chyba, że silnik jest tak skonstruowany), bo te zazwyczaj jest szczelne, a rolę wymiennika spełnia dobrany wielkością radiator(żebra) obudowy. Ale dlatego, że przy pracy z falownikiem można tak obniżyć obroty silnika, że wentylator sprzężony z wirnikiem pod kapturem silnika utraci zadowalającą wydajność.
Obrazek Obrazek

Obce chłodzenie wspomagające wentylator autonomiczny jest niezależne od obrotów silnika, i przywraca chłodzeniu wydajność. Jego stosowanie do wszystkich silników z regulacją obrotów jest jak najbardziej zasadne..
Obrazek

I jak widać stosowane.
https://www.google.pl/search?q=obce+ch% ... 11&bih=752