Falownik SV015IC5-1F i silnik 1,5kW

Dyskusje dotyczące silników elektrycznych i falowników.

Autor tematu
wladi
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 42
Rejestracja: 14 gru 2013, 21:45
Lokalizacja: Andrychów

Falownik SV015IC5-1F i silnik 1,5kW

#1

Post napisał: wladi » 04 gru 2016, 21:36

Witam kolegów. Proszę o pomoc, mianowicie mam silnik 1,5kW 3 fazowy podłączony w trójkąt do falownika LG SV015IC5-1F.
Przy częstotliwości od 10Hz do 45Hz silnik wpada w bardzo silne drgania a od 45Hz do 90Hz pracuje dobrze. Koledzy co może być przyczyną?
zdjęcie tabliczki silnika:

Obrazek

Nagrałem też filmik ale nie wiem jak go wstawić do treści posta :cry:



Tagi:

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#2

Post napisał: adam Fx » 04 gru 2016, 22:02

A wpiąłeś w falownik parametry zgodnie z tabliczką? jeśli ten LG ma Auto-tuning to zrób .
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


Autor tematu
wladi
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 42
Rejestracja: 14 gru 2013, 21:45
Lokalizacja: Andrychów

#3

Post napisał: wladi » 04 gru 2016, 22:24

Zrobiłem Autotiuning zgodnie z instrukcją, parametry wpisałem. Przywróciłem do ustawień fabrycznych i ponownie wpisałem i nic :cry: Może nie ekranowany kabel od falownika do silnika?

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 11546
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#4

Post napisał: RomanJ4 » 04 gru 2016, 22:48

Mnie się wydaje, że wpis ręczny parametrów z tabliczki i autotuning to mogą być dwa grzyby w jednym barszczu:
Autotuning to automatyczne odczytanie wartości parametrów rezystancji i indukcyjności silnika podłączonego do falownika. Przede wszystkim jest funkcja użyteczna tylko przy sterowaniu wektorowym.
Funkcję autotuningu stosujemy wtedy gdy mamy do czynienia z urządzeniami o ciężkim rozruchu i wymagające dużego momentu przy małych prędkościach np. suwnica, prasa. Funkcję tą należy użyć po każdej wymianie silnika lub falownika . Autotuning wpływa korzystnie na zmniejszenie poboru prądu a co za tym idzie ma wpływ na grzanie się silnika.
Autotuning powinien być przeprowadzany na zatrzymanym silniku oraz po odpięciu obciążenia z wału silnika. Podczas autotuningu silnik może wydawać piszczące dźwięki.
Np. w falownikach LG/LS serii SV…iC5 lub SV…iG5Amożna aktywować funkcję autotuningu parametrem H41=1. Trwa to ok. 20 sekund. Następnie w parametrze H42 możemy odczytać wartość rezystancji silnika Rs. Natomiast w parametrze H44 wartość induktancji upływu Lσ.
Spróbuj na samych ręcznych parametrach..
Ekranowanie nie powinno mieć wpływu na prace silnika.
Jeśli dalej będzie cudować spróbuj na innym silniku.

zerknij jeszcze na ten temat, zwłaszcza "Parametr „H32″ ..
http://www.falownikisklep.pl/wprowadzan ... -lgls-ic5/

P.S. też nie widzicie zdjęcia tabliczki?
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
wladi
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 42
Rejestracja: 14 gru 2013, 21:45
Lokalizacja: Andrychów

#5

Post napisał: wladi » 04 gru 2016, 23:08

RomanJ4 - silnik jest nowy Promotor MS 90L1-4 Nie wiem dlaczego nie widzisz zdjęcia tabliczki. Jutro zrobię tak jak radzisz.

[ Dodano: 2016-12-05, 21:47 ]
Wprowadziłem parametr:
F 22 - Częstotliwość bazowa (Częstotliwość znamionowa silnika) 150Hz i silnik pracuje o wiele lepiej, ale jak to możliwe przecież silnik jest na 50Hz :shock:
Myślę, że już całkiem skopałem konfigurację tego falownika.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Elektryczne / Falowniki”