Prośba o sprawdzenia ustawień falownika LGSV0015iC5-1F

Dyskusje dotyczące silników elektrycznych i falowników.

Autor tematu
gregor1975
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 420
Rejestracja: 25 kwie 2012, 17:30
Lokalizacja: K-K

Prośba o sprawdzenia ustawień falownika LGSV0015iC5-1F

#1

Post napisał: gregor1975 » 13 cze 2014, 16:49

Witam,

To moja pierwsza zabawa z przemiennikami częstotliwości więc wolę zapytać zanim zacznę działać. Instrukcję przeczytałem od deski do deski, kilka razy. Byłby ktoś skłonny sprawdzić, ewentualnie skorygować lub dopowiedzieć który istotny parametr pominąłem? Parametry, co do których mam wątpliwości lub nie wiem co ustawić zaznaczyłem pogrubieniem.

Aplikacja jest prosta – silnik 3F 1,1kW, 2800rpm spięty w trójkąt, falownik zasilany z 1F, sterowanie częstotliwością potencjometrem na falowniku. Start silnika bez obciążenia. Chcę się poruszać w zakresie 25-60HZ. Pod zaciski sterownicze nic nie będzie podłączone.

Wyobrażam sobie poustawiać to następująco:

Najpierw H93: 1 (powrót do ustawień fabrycznych), potem

drv (0-3): 0 (start stop realizowany poprzez przyciski klawiatury falownika)

Frq (0-8): 2 (V0 sterowanie potencjometrem znajdującym się na falowniku)

H40 (0-3): 3 (sterowanie wektorowe)

F50 (0-1): 1 (tak, wybór ochrony silnika przed przegrzaniem)

ACC (0-6000s): 5 (czas przyspieszania przy starcie falownika)

dEC (0-6000s): 5 (czas zwalniania przy zatrzymaniu falownika)

drC (F, r): F (kierunek obrotu do przodu)

F1 (0-2): 2 (blokada pracy silnika do tyłu)

F2 (0-1): 0 (charakterystyka liniowa krzywej przyspieszania)

F4 (0-2): 2 (tryb stopu; wolny wybieg silnika); czy mogę dać 1 (hamowanie prądem stałym)? Zależy mi, aby silnik zatrzymał się jak najszybciej

F14 (0-60s): nie wiem (czas podawania prądu do silnika przed rozpoczęciem przyspieszania przy pracy wektorowej)

F21 (40-400Hz): 60 (maksymalna częstotliwość możliwa do uzyskania na wyjściu silnika)

F22 (30-400Hz): 50 (częstotliwość znamionowa silnika)

F23 (0-400Hz): 25 (częstotliwość od której falownik rozpoczyna pracę)

F24 (0-1): 1 (tak; wybór możliwości ustawiania dolnej i górnej granicy częstotliwości)

F25 (0-400Hz): 60 (nastawa górnej granicy częstotliwości pracy falownika, wyświetlane gdy F24=1, nie może być być większe niż F21)

F25 (0-400Hz): 25 (nastawa dolnej granicy częstotliwości pracy falownika, wyświetlane gdy F24=1, musi być pomiędzy F23 a F25)

F27 (0-1): nie wiem (0-ręczne forsowanie momentu, 1-automatyczne forsowanie momentu)

F28 (0-15%): nie wiem (nastawa wartości forsowania momentu w kierunku pracy silnika do przodu, nastawiane jako % maksymalnego napięcia wyjściowego)

F30 (0-2): 0 (liniowa charakterystyka U/f; nie dotyczy bo H40=3, czyli praca wektorowa, ale coś trzeba wpisać, zresztą F30=0 to ustawienie fabryczne)

F39 (40-110%): nie wiem
(nastawa wartości napięcia na wyjściu falownika; ustawiana jako procent wartości napięcia wyjściowego)

F40 (0-30%): nie wiem ( oszczędzanie energii parametr obniża wartość napięcia wyjściowego zależnie od poziomu obciążenia)

F50 (0-1): 1 (tak, wybranie elektronicznego zabezpieczenia termicznego ochrony silnika przed przegrzaniem)

F51 (50-200%): nie wiem (poziom elektronicznego zabezpieczenia termicznego dla 1 minuty, nastawa maksymalnego prądu silnika przez 1 minutę, jest procentem wartości parametru H33, nie może być ustawione poniżej F52)

F52 (50-200%): nie wiem
(poziom elektronicznego zabezpieczenia termicznego dla pracy ciągłej, nastawa maksymalnego prądu silnika przy pracy ciągłej, jest procentem wartości parametru H33, nie może być ustawione wyżej niż F51)

F53 (0-1): 0 (chłodzenie własne silnika)

H31 (2-12): 2 (liczba biegunów silnika)

H32 (0-10Hz): nie wiem
(znamionowy poślizg silnika spisany z tabliczki znamionowej lub obliczony według wzoru)

H33 (1-50A): 4,2 (znamionowy prąd silnika spisany z tabliczki znamionowej)

H72 (0-13): 0 lub 9 (ekran po włączeniu falownika, 0- częstotliwość zadana, 9- prędkość obrotowa silnika; można zmieniać w czasie pracy).

Będę wdzięczny za pomoc.



Tagi:

Wróć do „Silniki Elektryczne / Falowniki”