Falownik LG iC5 podłączenie do silnika... parametry
: 15 sie 2010, 23:29
Witam
1. Czy falownik można tak ustawić by zaraz po podaniu napięcia zaczął się kręcić silnik? czy muszę zewrzeć P1 do CM?
2. Jeśli chce zmienić kierunek obrotów silnika muszę podawać sygnał zamiennie na P1 i na P2 czy można to zrobić np tylko P1? (odpowiednie ustawienie parametrów) w ostateczności będę musiał to zrobić na przekaźniku który będzie na przemian zwierał albo P1 albo P2 z CM... problem z powodu tylko jednego wolnego wyjścia z PLC
3. Czy P3 blokada pracy jak będzie podłączona do grzybka będzie dobrze działać? czy po wyciśnięciu grzybka będzie potrzebny sygnał resetu błędu czy jakiś inny by falownik mógł wrócić do zwykłej pracy?
4. Które parametry są bezwzględne do ustawienia by nie uszkodzić falownika
5. I ostatnia sprawa falownik będzie pracował oddzielnie z dwoma silnikami i tu w parametrach I16 do I24 mogę przypisać kilka stanów pracy dla guzików i jest tam [12] - drugi silnik a powrót do pierwszego da się zrobić przy pomocy [22] - napęd główny czy coś innego?
to moje pierwsze ustawienie falownika i nie chciałbym nic uszkodzić.
[ Dodano: 2010-08-24, 23:16 ]
mmm udało się ustawić oba falowniki myślałem że to większy problem by je zmusić do kręcenia silnikami no ale kręcenie to nie wszystko... podpowiem tylko innym co ustawiłem by cokolwiek zaskoczyło:
Silnik w trójkąt
drv - 1
Frq - 7
H30 - moc silnika z tabliczki
H31 - liczba biegunów silnika z tabliczki
H32 - znamionowy poślizg
H33 - prąd silnika z tabliczki znamionowy czy nominalny jak kto woli
H34 - prąd silnika z tabliczki najczęściej łamane z znamionowym
Nie wiem jednak co znaczą
H36 - sprawność silnika na tabliczce nie mam i nie wiem jak przeliczyć
H37 - Bezwładność obciążenia .... wybór momentu bezwładności obciążenia w stosunku do silnika i jest do wyboru mniej niż 10 około 10 no i więcej niż 10... co wybrać jak sprawdzić?
H39 - Częstotliwość nośna - praca z napędem może powodować słyszalne dźwięki pracy silnika i pojawianie się prądu upływu... jak to dobrać?
H40 - wybór trybu sterowania - sterowanie U/F - kompensacja poślizgu - sprzężenie zwrotne. Regulator PID - Sterowanie wektorowe ... które wybrać by silnik dobrze działał w małych częstotliwościach tak by np nie można było chwycić i zatrzymać wałka przy 10Hz...
1. Czy falownik można tak ustawić by zaraz po podaniu napięcia zaczął się kręcić silnik? czy muszę zewrzeć P1 do CM?
2. Jeśli chce zmienić kierunek obrotów silnika muszę podawać sygnał zamiennie na P1 i na P2 czy można to zrobić np tylko P1? (odpowiednie ustawienie parametrów) w ostateczności będę musiał to zrobić na przekaźniku który będzie na przemian zwierał albo P1 albo P2 z CM... problem z powodu tylko jednego wolnego wyjścia z PLC
3. Czy P3 blokada pracy jak będzie podłączona do grzybka będzie dobrze działać? czy po wyciśnięciu grzybka będzie potrzebny sygnał resetu błędu czy jakiś inny by falownik mógł wrócić do zwykłej pracy?
4. Które parametry są bezwzględne do ustawienia by nie uszkodzić falownika
5. I ostatnia sprawa falownik będzie pracował oddzielnie z dwoma silnikami i tu w parametrach I16 do I24 mogę przypisać kilka stanów pracy dla guzików i jest tam [12] - drugi silnik a powrót do pierwszego da się zrobić przy pomocy [22] - napęd główny czy coś innego?
to moje pierwsze ustawienie falownika i nie chciałbym nic uszkodzić.
[ Dodano: 2010-08-24, 23:16 ]
mmm udało się ustawić oba falowniki myślałem że to większy problem by je zmusić do kręcenia silnikami no ale kręcenie to nie wszystko... podpowiem tylko innym co ustawiłem by cokolwiek zaskoczyło:
Silnik w trójkąt
drv - 1
Frq - 7
H30 - moc silnika z tabliczki
H31 - liczba biegunów silnika z tabliczki
H32 - znamionowy poślizg
H33 - prąd silnika z tabliczki znamionowy czy nominalny jak kto woli
H34 - prąd silnika z tabliczki najczęściej łamane z znamionowym
Nie wiem jednak co znaczą
H36 - sprawność silnika na tabliczce nie mam i nie wiem jak przeliczyć
H37 - Bezwładność obciążenia .... wybór momentu bezwładności obciążenia w stosunku do silnika i jest do wyboru mniej niż 10 około 10 no i więcej niż 10... co wybrać jak sprawdzić?
H39 - Częstotliwość nośna - praca z napędem może powodować słyszalne dźwięki pracy silnika i pojawianie się prądu upływu... jak to dobrać?
H40 - wybór trybu sterowania - sterowanie U/F - kompensacja poślizgu - sprzężenie zwrotne. Regulator PID - Sterowanie wektorowe ... które wybrać by silnik dobrze działał w małych częstotliwościach tak by np nie można było chwycić i zatrzymać wałka przy 10Hz...