filtr sinusoidalny
: 21 sty 2025, 21:16
Witam. Chciałbym wyciszyć pracę silnika, a że wpadł mi w ręce filtr sinusoidalny (konkretnie CNW 933 /16 ) o którego to pozytywnym wpływie na pracę silnika sporo się naczytałem, to spróbowałem go włączyć pomiędzy falownik a silnik. Spotkało mnie jednak rozczarowanie, silnik wcale nie ruszył popiskując jedynie.
https://reo.de/wp-content/uploads/2023/ ... -933-1.pdf mój to wersja 16A
https://inverterdrive.com/file/REO-Sine ... -Cable-Run
falownik to LS M100 1,5kW 230V ustawiony w tryb skalarny, częstotliwość kluczowania 7kHz.
silnik Promotor 1,5kW 2800 obr. połączony w trójkąt.
Porad na temat instalacji takich filtrów nie udało mi się znaleźć w sieci. Jedyne opisy to materiały reklamowe. A jak do tego podejść w praktyce? Może ustawić w tryb wektorowy? Prąd silnika w trójkącie to 5,6A. Może ten filtr (16A) jest po prostu za duży a w tym przypadku "co za dużo to nie zdrowo" i powinien być ściśle dopasowany? Pojemność kondensatorów filra bocznikuje uzwojenia silnika i to nimi płynie prąd i nie starcza go na "ruszenie" silnika?
Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia?
https://reo.de/wp-content/uploads/2023/ ... -933-1.pdf mój to wersja 16A
https://inverterdrive.com/file/REO-Sine ... -Cable-Run
falownik to LS M100 1,5kW 230V ustawiony w tryb skalarny, częstotliwość kluczowania 7kHz.
silnik Promotor 1,5kW 2800 obr. połączony w trójkąt.
Porad na temat instalacji takich filtrów nie udało mi się znaleźć w sieci. Jedyne opisy to materiały reklamowe. A jak do tego podejść w praktyce? Może ustawić w tryb wektorowy? Prąd silnika w trójkącie to 5,6A. Może ten filtr (16A) jest po prostu za duży a w tym przypadku "co za dużo to nie zdrowo" i powinien być ściśle dopasowany? Pojemność kondensatorów filra bocznikuje uzwojenia silnika i to nimi płynie prąd i nie starcza go na "ruszenie" silnika?
Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia?