#4
Post
napisał: klid16 » 02 lip 2024, 11:18
Wrzuć lepiej co to dokładnie za model bo znajdujemy inne instrukcje z tego co widzę.
C149 zostawiasz w spokoju.
C150 także.
P080 ustawiasz pierwszą prędkość.
P081 ustawiasz drugą prędkość, aktywowaną wejściem MDI4.
Sznurujesz to tak.
Układ start/stop z podtrzymaniem, typowy dla silników, podłączasz pod Start oraz Enable, nie wiem czy wymagana jest zwłoka pomiędzy tymi sygnałami, na razie załóżmy, że nie.
Krańcówka, która ma zatrzymywać pracę silnika musi mieć styk NC, wykorzystaj ją jako przycisk STOP.
Krańcówka, która ma zmieniać prędkość musi mieć styk NO, podłączasz ją do wejścia MDI4.
Wciskając jakiś swój przycisk START, powodujesz zadziałanie stycznika/przekaźnika, którego pierwszy tor idzie przez krańcówkę wyłączającą NC, tor ten wykorzystany jest do podtrzymania gdy puścisz przycisk start.
Drugi tor tego stycznika/przekaźnika wykorzystujesz do podania sygnału START oraz ENABLE do falownika.
Staruje silnik, coś tam jedzie, najeżdża na pierwszą krańcówkę, która aktywuje wejście MDI4, falownik zmienia obroty na te ustawione w P081, jedzie dalej, najeżdża na ostatnią krańcówkę NC, która rozłącza podtrzymanie stycznika/przekaźnika a więc rozłącza także sygnał START oraz ENABLE, silnik staje.
Dodane 43 minuty 17 sekundy:
P080 jednak w spokoju.
Mała zmiana ze względu na sposób wybierania prędkości.
Krańcówkę która ma zwalniać, podłączasz pod MDI5 czyli Multispeed1.
Wejście MDI4 zwierasz na stałe.
P081 ustawiasz pierwszą prędkość, P085 ustawiasz drugą prędkość.